نسل جوان متدین در عرصه رسانه های دیجیتال رو سفید است

رسانه عمده ترين سلاح در جنگ نرم و هاليوود مقر فرماندهي دشمن در اين جنگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ امروز کمتر کسی هست که با جبهه مقاومت در جنگ نرم سر و کار داشته باشد ولی نام دکتر حسن عباسی را نشنیده باشد.دکترعباسی به دلیل تبهرش  در تحلیل و تفسیر فیلم و سریال‌های خارجی و تبیین تاثیر آنها در ذهن و قلب جوانان، در فضای سایبر به‌عنوان یکی از فرماندهان جنگ نرم معروف است. به اعتقاد وی، رسانه عمده ترین سلاح در جنگ نرم و هالیوود مقر فرماندهی دشمن در این جنگ است.
دکتر عباسی از معدود اساتیدی است که علاوه بر ارائه بحث های تئوریک به انجام فعالیت های میدانی و عملی در فضای سایبر و رسانه مشغول است. ایشان موسس و  برگزار کننده تنها کلاس آزاد علوم استراتژیک در ایران است و تاکنون هم تعداد ۲۵۰ جلسه از این کلاس‌های آزاد برگزار شده است که در نوع خود رکورد کلاس‌های آزاد از اول انقلاب تاکنون است.
حزب الله سایبر به سراغ این استاد برجسته عملیات در جنگ نرم رفته است.فردی که با سابقه شش سال حضور مداوم در عرصه جنگ تحمیلی از یادگاران ارزشمند دفاع مقدس می باشد.
در ابتدا  ایشان در پاسخ به سوال  خبرنگار حزب الله سایبر در خصوص نقش تعاملی تشکل های فرهنگی مردم نهاد و سازمان های دولتی در عرصه سایبر و رسانه های دیجیتال در بهبود سطح فرهنگ عمومی و رسانه ای کشور اظهار داشت:
مقوله فرهنگ یک امر خنثی است یعنی ممکن است کاری که یک فرد بعنوان "کارفرهنگی" انجام می دهد با کاری که دیگری با عنوان "کارفرهنگی" انجام میدهد متفاوت و حتی در ضدیت با هم باشد.از این رو جهت گیری فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی آن طور نبوده است که بر روی موضوعی واحد اجماع صورت پذیرد و البته این موضوع در بین مردم و جناح های سیاسی و حزبی هم بوده است.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز در تبیین مفهوم واژه فرهنگ افزود:واژه فرهنگ در واقع کلمه ای گنگ و مبهم و نامانوس است که می شود هر چیزی را با این عنوان مطرح نمود. برخی از صاحب نظران زبان و ادب فارسی واژه "ادب" را جایگزین واژه فرهنگ نمودند. ما برای واژه ادب چهار معادل داریم:علم،اخلاق،تربیت و بخشی از فرهنگ.از این رو می بایست سعی در با ادب کردن جامعه داشت و نه با فرهنگی کردن. ما نیاز به جامعه ادبی داریم.
حال باید در نظر داشت که رسانه به عنوان یکی از تابلوها و تریبون های ادب هر جامعه نقش بسزایی در تبیین ارزش ها و ضد ارزش ها دارد.
رییس اندیشکده یقین در تبیین نقش تشکل های فرهنگی مردم نهاد در ساخت بنیان های ادبی جامعه اظهار داشت:
صرف برگزاری همایش و سخنرانی و جلسه کاری پیش نمی برد. ما نیاز به جنبش مردمی نخبگان و تحصیل کردگان حوزوی و دانشگاهی در زمینه ادب داریم تا کار را از پایه و بصورت مبنایی آغاز نمایند.
دکتر عباسی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در هفته اول شهریورماه به خبرنگار حزب الله سایبر گفت:
خوشبختانه در چند سال اخیر اقبال جوانان مومن و متدین به عرصه رسانه های دیجیتال رشد قابل توجهی داشته است که سطح کار برخی از تولیدات این عرصه واقعا بالاست و باید اذعان داشت که نسل جوان متدین در این عرصه روسفید است.
از جهت دیگر یکی از محسنات این نمایشگاه حضور تشکل های رسانه ای مردمی از سراسر کشور می باشد و این نکته که ما بتوانیم همهی توان مردمی خود را در یک فضای یکسان و برابر در یک ویترین مشخص در طول سال داشته باشیم امری ارزشمند است.این نمایشگاه باید تلاش خود را در هم افزایی نیروهای متدین عرصه رسانه های دیجیتال متمرکز نماید و انتظار می رود نتیجه ی این حرکت بالا رفتن سطح کیفی و کمی تولیدات رسانه ای باشد.
دکتر عباسی با اشاره به اهمیت مسئله توزیع محصولات رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب افزود:ما با داشتن ادعای صدور انقلاب به خارج مرزها دیگر نباید شاهد کوتاهی در امر توزیع محصولات رسانه ای در داخل کشور باشیم. باید جبهه فرهنگی انقلاب تمام کشور را بصورت یکسان و متوازن تغذیه نماید.
ایشان ضمن اظهار تاسف از ادبیات دولتمردان اظهار داشت:نهادهای دولتی بیش و پیش از بودجه گزاری و صرف هزینه های گاها بیهوده باید سعی در ایفای نقش هدایتی و حمایتی در مقوله ادب و فرهنگی داشته باشند.
در جامعه اسلامی حکومت وظیفه تضمین آخرت مردم را دارد و می بایست جامعه را به سمت بهشت دعوت کند و نه اینکه آنها را به جهنم هول دهد.