حجت الاسلام سيد محسن شفيعي؛

ما نمی گوییم آسیب های مناطق دیگر منعکس نشود ما می گوییم خورستان هم دیده شود

مسئولين و دولت ها بدانند زير ساخت ها در خوزستان تنها در يك يا دو حوزه فرسوده نيست. در 8 سال دفاع مقدس كه خطه خورستان در خط مقدم ايستادگي بود طبيعتا به مسائل ديگر پرداخته نشد چون مجالي براي آن نبود و اكنون نياز به يك كار جهادي در استان است.

به گزارش عروج؛ به گزارش عروج؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی با حضور در غرفه پایگاه خبری عروج، در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تهران، با اشاره به رشد فزاینده مشکلات خوزستان، گفت: اتفاق‌هایی در سالهایی اخیر در استان خوزستان پیش آمد اتفاق نو و جدیدی نیست. در گذشته هم به تناوب قطعی آب و برق رخ داده است اما در شنبه گذشته این مشکل به اوج خود رسید، یعنی در خوزستان و به‌ویژه اهواز شاهد قطعی همزمان برق، آب، تلفن ثابت و تلفن همراه بودیم. با قطع همه امکانات ارتباطی انگار از صحنه هستی محو می شدیم. حتی مراکز مهمی مثل بیمارستان به دلیل اینکه امکانات برق ذخیره‌شان به طور موقت قابل تامین بود در پذیرش بیماران دچار مشکلات اساسی شدند.این مسئله برای مردم خوزستان دردآور بود. اما واکنش درخور از مسئولان در این زمینه دیده نشد.
از آقای رییس جمهور که برای یک حادثه سیاسی در مشهد بیانیه می دهد و کمیته تشکیل می دهد و احساس خطر می کند انتظار داشتیم حرکتی از خود نشان دهد. حداقل جلسه هیئت دولت را در خوزستان تشکیل دهد؛ چراکه حل این مشکلات فراتر از یک مسئول محلی یا حتی یک وزارت‌خانه است. زیرساخت‌های خوزستان کاملا فرسوده است و باید فکر اساسی به حال آن کرد.

بیان ما به مسئولین این نیست که به خوزستان یک امتیاز خاص بدهید با اینکه مردم خوزستان را متفاوت ببینید. ما به دولت مردان می گوییم فقط مردم خوزستان را ببینید.
خوزستان استانی بزرگ با ۵ میلیون نفر جمعیت است. این استان از نظر نیروی انسانی و جغرافیا متفاوت است به گونه ای است که در جنوب خوزستان درخت نخل گرم سیری و در شمال خوزستان درخت بلوط سردسیری و در این پهنه گسترده اقوام متعدد و متنوع با شیرازه محبت امیرالمومنین و اهل بیت کنار هم‌اند و انتظار می‌رفت در قضایای اخیر هیئت دولت یک حرکت اساسی انجام دهد. جالب اینکه روز قبل فاجعه شهری و قطع تماس امکانات در اهواز، راهپیمایی ۲۲ بهمن خیلی با شکوه در خوزستان برگزار شد.
مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آدربایجان بسیار زیبا این نکته را بیان کردند. با این مضمون که این حضور عظیم مردم در ۲۲ بهمن با جمعیتی بیش از سالهای قبل، این نافی کم‌کاری ها و گلایه های مردم در کاستی ها نیست.
دولتی فکر نکند مردم در دفاع از او راهپمایی کردند. مردم در دفاع از انقلاب اسلامی در پاسخ به ندای امام امت، عشق و دلبستگی به شهیدان پای کار آمدند. از ایستادگی آنها از ۸ سال دفاع مقدس تا کنون بر این مطلب صحه می‌گذارد اما بی توجهی مسئولان به مشکلات، مردم را آزرده می کند . در خوزستان حقیقتا عواطف عمومی مجروح است و هیچ تضمینی هم نیست که این حوادث اخیر، دوباره تکرار نشود.
مسئولین و دولت ها بدانند زیر ساخت ها در خوزستان تنها در یک یا دو حوزه فرسوده نیست. در ۸ سال دفاع مقدس که خطه خورستان در خط مقدم ایستادگی بود طبیعتا به مسائل دیگر پرداخته نشد چون مجالی برای آن نبود و اکنون نیاز به یک کار جهادی در استان است. ما اگر به مسئولان می گوییم به خوزستان برسید منظور این نیست به جای دیگر نپردازید. دولت وظیفه دارد به همه خطه سربلند ایران اسلامی برسد اما یک نکته مهم این است که به دلایل مختلفی در سالهای گذشته فرصت رسیدگی به خورستان نبود از این رو امروز عدالت در تساوی نیست. عدالت در این است که نیاز ها را ببینیم.
 استان خوزستان در حوزه نفت، سدسازی، برق، آب نقش اساسی ایفا می کند. به طور کلی شاکله اقتصادی نظام اسلامی در خوزستان است و نباید این اتفاق پیش بیاید که مردم تصور کنند خوزستان مورد توجه مسئولان قرار نمی گیرد. مردم به انقلاب و جمهوری اسلامی، به حضرت آقا دلبسته اند اما شرایط در خوزستان برای مسئولان هشدار دهنده است.

 

خواست عمومی مردم خوزستان است که مسئولان از کار مقطعی و مصاحبه های کلیِ بدون پشتوانه  فراتر روند و تصمیم بر کارهای عملیاتی متناسب با نیاز استان گرفته و کارشناسی شده کار را دنبال کنند.
آنچه امروز در خوزستان مورد مطالبه است حرف مردمی است که از حاکمان و دولت مردان به عنوان مدیران کشور اسلای انتطار رسیدگی دارند و و رسانه ها باید به دور از حرکت های رسانه ای زرد واقعیت خوزستان را به مسئولان معرفی کنند و این مطالبه منتهی به تصمیم و اقدام مسئولان شود. همانگونه که حضرت آقا فرمودند اقدام و عمل مطالبه مردم خوزستان است.
پوشش حوادثی مثل پلاسکو تهران به خوبی ظرفیت تاثیر گذاری رسانه را نشان داد. گله ما از رسانه ها، انتشار آسیب های تهران یا سیستان نیست. حادثه پلاسکو در تهران و سیل سیستان دل های همه ما را به درد آورد. ما نمی گوییم آسیب های مناطق دیگر منعکس نشود ما می گوییم خورستان هم دیده شود. نباید احساس شود خوزستان مورد بی مهری قرار گرفته است.
هر حادثه تلخ یا مشکلی در هر کجای ایران بوجود بیاید غصه ما مردم خوزستان هم هست و ما از آن متاثریم اما خطاب به رسانه هامی گوییم وقتی حادثه ای در خوزستان بوجود می آید که نظام زندگی مردم را مختل می کند. نقش خودشان را که انعکاس دردها به مسئولان است، به خوبی انجام دهند و گلایه هایشان را به افکار عمومی منتقل کنند.