تهيه‌كننده برنامه ثريا در جمع فعالان فرهنگي اهواز؛

صدا و سیما “اسلام انقلابی” را در مقابل اسلام آمریکایی نشان دهد

تهيه‌كننده برنامه ثريا گفت: مقام معظم رهبري درباره صدا و سيما تاكيد دارند كه صدا و سيما بايد اسلام انقلابي را در مقابل اسلام آمريكايي نشان دهد.

به گزارش عروج؛ محسن مقصودی امروز در جمع فعالان فرهنگی در اهواز با اشاره به رسالت رسانه‌های انقلابی اظهار داشت: رسانه انقلاب اسلامی و جشنواره عمار رسانه‌ای خنثی نیست و قطعا جهت دارد که خیلی وقت‌ها مجذوب باندهای قدرت و ثروت در داخل و خارج کشور می‌شود. تعبیری از که از رسانه می‌شناسیم برخلاف برنامه‌های تلویزیون یا فیلم‌های سینمایی که معتقدند هنر برای هنر بوده و یا اینکه هنرِ بی‌دغدغه را تبلیغ می‌کنند باید گفت که اتفاقا هنر به شدت جهت‌دار است.

وی افزود: حضرت امام پیامی دارند برای شهادت هنرمندان و خانواده هنرمندان که به منشور هنر حضرت امام معروف است. ایشان در این پیام گفتند" تنها هنری مورد قبول قرآن است که سیقل دهنده اسلاب ناب محمدی، اسلام فقرا دردمند،اسلام ائمه هدا، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیان خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محکومیت‌ها باشد. هنری زیبا  و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خوناشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفعین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد. هنر  در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی  نظامی است."

تهیه کننده برنامه ثریا گفت: این تعبیری که حضرت امام از هنر انقلاب اسلامی دارند به عقیده بنده تکلیف همه ما را معلوم می‌کند  و مقام معظم رهبری نیز درباره صدا و سیما  تاکید دارند که صدا و سیما باید  اسلام انقلابی را  در مقابل اسلام آمریکائی نشان دهد.

وی عنوان‌کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات فعالان فرهنگی قبل از ورود به میدان حوزه فرهنگ این است که  باید از لحاظ بنیه فکری و اعتقادی خود را کامل کنند و بدانند برای چه انقلابی و برای چه حرف‌هایی قیام می‌کنند.فعالان فرهنگی باید نسبت به صحبت‌های رهبر انقلاب و مبانی انقلاب  اسلامی که در صحیفه نور حضرت امام آمده مسلط باشند بنابراین  اگر کسی قصد دارد در حوزه فرهنگ و هنری کاری انجام دهد حتما مطالعه صحیفه نور حضرت امام را جدی بگیرد.

مقصودی با بیان اینکه اگر هنرمندان انقلابی به مبانی تفکر حضرت امام مسلط شوند  گرفتار دعواهای چپ و راست نمی‌شوند، گفت: برخی از دعواهایی که ما را گیج می‌کند بحث‌ها مانند عدالت، فاصله طبقاتی، نسبت بچه‌های انقلاب با مسئله سیاه‌نمایی  است که ذهن افراد را درگیر می‌کند اگربه مبانی حضرت امام که رهبری نیز دراین‌باره می‌فرمایند مبانی امام از محکماتی که امام تکرار کرده و خاطره نیستند؛ مسلط شوند گرفتار دعوای جناحی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلومان جهان و عدالت دو ویژگی اصلی تفکر انقلاب اسلامی است، افزود: موضوع مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، کم کردن  فاصله‌های طبقاتی دقیقا به  اندازه موضوع مبارزه با اسکتبار مهم است و مبارزه با استکبار در حوزه داخلی  به تعبیر امام مبارزه با سرمایه‌داران و زالو صفتان و دفاع از محرومان در داخل کشور  است.
تهیه کننده برنامه ثریا افزود: جریانی در داخل کشور ( راست سابق) این موضوع را از هم جدا کرد. این جریان می‌گفت ما شعار مرگ بر آمریکا را می‌دهیم اما در داخل همان نظام  و فرهنگ سرمایه‌داری غرب را در اقتصاد، سیاست و فرهنگ را  پیاده می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه نمی‌شود که فرد دم از مبارزه با استکبار بزند اما در ویلا‌های آن‌چنانی و رفاه زدگی بغلتد، بیان‌کرد:  تعبیری که مردم از پیام صلح امام داشتند این بود که فکر می‌کردند مردم دیگر  توانایی  برای جنگیدن ندارند درحالی که وقتی این پیام را بخوانید متوجه می‌شوید که پیام صلح امام در واقع پیام آغاز جنگ است.
مقصودی افزود: امام می‌فرمایند امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، جنگ پابرهنگان و مرفه‌های بی‌درد شروع شده است اما در جامعه  بعد از جنگ اتفاق دیگری رخ می‌دهد و تفکر نظام سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و اقتصادی اجرا می‌شود.

وی عنوان‌کرد: حضرت امام در همین پیام طی یک هشدار خیلی جدی می‌فرمایند ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های  اسلامی هستند به خوبی دریافتند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست  و آن‌هایی که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مسضعفان و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بی‌گانه هستند و آن‌هایی که تصور می‌کنند سرمایه داران با نصیحت منتنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و به آن‌ها کمک می‌کنند آب در هاونگ می‌کوبند.

تهیه کننده برنامه ثریا افزود: اگر به اصول تفکر حضرت امام توجه کنید؛ متوجه می‌شوید که  در مبارزه  با استکبار و مبارزه با فقر و تبعیض، مبارزه با جریان سرمایه‌داری و رفاه زدگی در داخل و مبارزه با جریان سرمایه‌داری غرب  حرف اول و آخر را باید بچه‌های انقلابی بزنند.
وی افزود: رمز موفقیت و راه یافتن انقلاب اسلامی در دل تمام جوانان و ملت این بود که حضرت امام از اصولش پایین نیامد در واقع  تفکرات انقلابی سبب جذابیت امام شده بود و امام  تلفیقی از عدالت‌خواهی، معنویت، مبارزه با استکبار و مبارزه برای استقلال کشور است.

 

مقصودی با بیان اینکه اگر فقط تلویزیون مرگ بر آمریکا بگوید این توهین است، گفت: اگر در برابر نظام سرمایه داری در داخل سکوت کنیم و بعد ادعا کنیم که با سرمایه گذاری در خارج مخالفیم اما اقتصاد سرمایه‌داری، فرهنگ سرمایه‌داری و سیاستی که به طبع این دو مورد به وجود می‌آید را در داخل ادامه دهیم برای جوانان مسخره می‌شود و پس می‌زنند.
وی افزود: جذابیت جشنواره عمار این است که درونش  موضوعات مختلفی از جمله مستند مدافع حرم ، نفوذ اسلام در مناطق مختلف جهان،مستضعفین و همچنین مستندهایی از جنس " داد " دارد که درمورد دفاع  از حقوق قشرهای مختلف جوامعی را به تصویر می‌کشد که صدایشان در رسانه‌های ما شنیده نمی‌شود.
تهیه کننده برنامه ثریا با بیان اینکه جامعیت تفکر حضرت امام برای مردم جذاب بود، بیان‌کرد: در رسانه باید زمین بازی را عوض کنیم و اگر سعی کنیم که حرف مردم را بزنیم مخاطب خودش جذب ما می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان دریایی از مسئله و موضوع وجود دارد، گفت: در خوزستان آنقدر موضوعات بکر در زمینه کشاورزی، دامداری، مرز، عتبات، صنعت، دفاع مقدس، گرد و غبار وجود دارد که فقط همت می‌خواهد. با حداقل امکانات می‌توانید آن‌ها را  تولید کنید و زمانی که  به دست  مخاطب رسید به شما پیشنهاد تولیدات با کیفیت بیشتری می‌دهند.مزیت اصلی بچه‌های انقلابی خوزستان  این است که وسط میدان سوژه‌های فرهنگی و اقتصادی هستند.