سینما مقاومت؛ پاسداشت یاد شهدای مدافع حرم/ جهاد فرهنگی در اولویت است

دغدغه‌مندان آرمان‌هاي انقلاب اسلامي با اجراي طرح سينما مقاومت در پاسداشت ياد شهداي مدافع حرم فيلم‌هاي جشنواره عمار را هر دو هفته يكبار در منزل يكي از شهداي والاي مدافع حرم اكران مي‌كنند.

به گزارش عروج؛ مستند «نبرد پنهان» اثر برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه گذشته ۲۳ آذرماه در منزل شهید قربانی مدافع حرم اهل بیت(ع) در اهواز اکران شد.

سید محمد آل‌عمران دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان با اشاره به اینکه اولین اکران هفتمین دوره فیلم عمار در منزل شهید قربانی صورت گرفت، گفت: یکی از دلایل برگزاری این مراسم جشن پیروزی آزادسازی حلب است و از سوی دیگر اعتقادمان این است که هر چه بیشتر یاد شهدا را گرامی بداریم کارمان برکت بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: اکران‌های مردمی فیلم عمار از ۴ تا ۷ بهمن در مساجد، حسینیه‌ها و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود. برای زنده نگهداشتن یاد شهدا هر دو هفته یکبار اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار را در منازل شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار خواهیم کرد. با رابطان ما در شهرهای استان هماهنگی‌ها انجام شده و این فیلم‌ها در منازل شهدای مدافع حرم اکران خواهند شد.

آل‌عمران گفت: ۴۸ اثر تاکنون برای جشنواره عمار از استان خوزستان ارسال شده‌اند که در سه روز جشنواره به طور خاص آثار خوزستان در اهواز اکران می‌شوند. خوزستان از استان‌هایی است که بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم کرده و به همین دلیل آثار زیادی در این ارتباط به جشنواره رسیده است.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان عنوان کرد: امسال در جشنواره فیلم عمار کارگاه‌های معرفتی و مهارتی برگزار می‌شوند تا مخاطبان در سال آینده به جای آنکه مخاطب عمار باشند فیلم برای عمار ارسال کنند. همچنین در بخش معرفتی موضوعاتی همچون هنر انقلاب اسلامی و صحیفه امام خمینی(ره) پیگیری می‌شوند.

همچنین حسین قربانی فرزند شهید قربانی درباره اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل این شهید والامقام، گفت: زمانی که شهید قربانی در حلب بودند تلاش می‌کردند با اهل سنت ارتباط نزدیک برقرار کند. دشمن در سوریه سعی داشت تا میان رزمندگان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند اما شهید قربانی تلاشی در جهت ایجاد ارتباط میان این مذاهب داشت و به همین دلیل به مناسبت هفته وحدت تصمیم گرفتیم این فیلم در منزل ما اکران شود.

قربانی گفت: واقعیت آن است که شهدا کار حسینی کردند و بازماندگانشان باید کار زینبی انجام دهند. در حوزه فرهنگ و رسانه که یکی از ابعاد آن معرفی سیره شهداست شدیداً نیازمند کار زینبی هستیم. یکی از این اقدامات آن است که این فیلم‌ها در منازل شهدا اکران شود. همه هدف دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی آن است که تلاش‌ها منجر به ظهور امام زمان(عج) و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی شود.

فرزند شهید قربانی عنوان کرد: جهاد ابعاد مختلفی دارد و شاید جهاد فرهنگی از جهاد نظامی مهم‌تر باشد. شهید خون خود را تقدیم می‌کند تا از مرزهای جغرافیایی ما دفاع کند. اما جوانان و علاقه‌مندان به انقلاب و راه شهدا با اقدامات مختلف در حوزه فرهنگی و الگوگیری علمی از شهدا می‌توانند جهاد فرهنگی انجام دهند.