حجت‌الاسلام شفيعي؛

خون شهیدان دشمن را به عقب‌نشینی و تسلیم وادار کرد

در سال‌هاي دفاع مقدس خون شهيدان، دشمن را به عقب‌نشيني و تسليم وادار كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در یادواره شهیدان کوی سلطان منش اهواز که شامگاه ۲۵ اسفند برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) و مجاهدت ملت ایران شکل گرفت و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، معادلات جهانی حاکم در آن روزگار را بهم ریخت و جهان دوقطبی را با چالشی بزرگ مواجه ساخت. این انقلاب با نام خدا شروع شد و با خداباوری به پیروزی رسید و معنویت و دین را ندا داد.

وی با تأکید بر استمرار برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: در سال‌های دفاع مقدس خون شهیدان، دشمن را به عقب‌نشینی و تسلیم وادار کرد.

وی افزود: این حادثه بزرگ که باید از آن به معجزه دین در عصر حاضر تعبیر کرد، نه تنها اسلام بلکه دیگر مذاهب را نیز با اقبالی نو و پذیرشی عمومی روبرو کرد و نشان داد که این خورشید بی غروب است. استکبار جهانی پس از دوران کوتاهی به عمق این حادثه پی برد و برای مهار آن تلاشی همه‌جانبه را انجام داد تا آنجا که در سال ۵۹ یکی از وابستگان خود یعنی صدام را به حمله نظامی به ایران اسلامی ترغیب کرد. به این صورت ملت ما که برای سازندگی کشور و جبران خسارت‌های دوران ستمشاهی آماده می‌شدند را با جنگی تمام عیار و هجومی وحشیانه درگیر کرد.

حجت‌الاسلام شفیعی عنوان کرد: هنر امام خمینی(ره) آنجا به نمایش آمد که ایشان بلافاصله این حرکت استکباری را مدیریت کرده و ملت بزرگ و انقلابی ایران را به ایستادگی و پایداری و مقاومت دعوت کرد و ناگهان ایران به خاکریزی بلند در برابر تهاجم دشمن تبدیل شد.

زمانیکه تن بر تانک غلبه کرد

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: مؤلفه مهم و سرنوشت‌سازی که باید از آن یاد کرد، احیای شهادت و جان‌نثاری در راه هدف بود. امام خمینی(ره) مرگ را تحقیر کرد و در جوانان غیرتمند ایرانی روح شهادت و مقاومت دمید و کار به آنجا رسید که خون بر شمشیر پیروز شد و تن بر تانک غلبه کرد.

وی تأکید کرد: اگر شهیدان نماد قدرت و پایداری ملت ایران هستند و اگر مردم ما خود را مدیون شهیدان می‌دانند و قدرشناس خانواده و وابستگان آنان هستند به این دلیل است که در دفاع مقدس خون شهیدان دشمن را به تسلیم و عقب‌نشینی وادار کرد. امام بزرگوار تکریم شهادت و شهیدان را به بخشی غیر قابل انکار از فرهنگ عمومی تبدیل کرد و خود نیز دعا کرد که با شهیدان محشور شود. امام خمینی(ره) شهادت را معبر کمال و دریچه‌ای برای ورود به عوالم بالا دانست و تأکید کرد که ما به برکت خون شهیدانمان عزت ملت ایران را به‌دست آوردیم و این نسخه رهایی‌بخش را به آزادگان عالم ارائه کردیم.

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که خود از شهیدان زنده و جانبازان این نهضت بزرگ هستند، بارها بر تکریم شهیدان و استمرار راه آنان تأکید کرده‌اند. دیدار با خاندان معظم شهیدان و اهتمام به ترویج فرهنگ شهادت و احیای این ارزش الهی از برنامه‌های ثابت و همیشگی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: چندی قبل در دیدار مقام معظم رهبری با خانواده پنج شهید دفاع مقدس در تهران، ایشان در پاسخ به تشکر آن خانواده محترم فرمودند: «نیاز به تشکر از بنده نیست، زیرا این ما هستیم که در این دیدارها از شما روحیه می‌گیریم و من خود از این همه مجاهدت و ایثار نشاط مضاعف به‌دست می‌آورم».

حجت‌الاسلام شفیعی برگزاری یادواره‌های شهدا را حرکتی ارزشمند دانست که باید کمی و کیفی توسعه و گسترش یابد تا بتوان پیام و درس شهدا را به نسل‌های آینده انتقال داد.