خوزستان موزه جنگ ندارد/مدیران استانی در دولت قبل می گفتند همه جای خوزستان موزه است

خوزستان هنوز موزه جنگ ندارد با وجود اينكه ما خيلي تلاش كرديم اين كار در اهوازاتفاق بيفتد اما دوستان در مديريت استان در دولت قبل همكاري نكردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ سردار «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی با رهیاب اظهار داشت: ای کاش خرمشهر را بعد از جنگ  اینگونه نمی ساختند و در کنارش یک شهر پیشرفته ساخته می شد و خرمشهر به عنوان یک موزه جنگ  باقی می ماند این شهر با تمام عوارض و آثاری که به یادگار از جنگ مانده بود باید حفظ می شد.

وی افزود:مدیران وقت در آن زمان تلاش کردند تا این اتفاق بیفتد ولی بعضی از مردم و مسئولین اجازه ندادند و شرایط به نحوی شد که مردم روی عواطفی که به شهر داشتند بازسازی را شروع کردند و شهر از حالت اولیه و جنگی خارج شد.

باقرزاده ادامه داد:البته سازندگی در خرمشهر کامل نیست و این درد هرساله ماست و هرسال این بیان می شود و مردم هم از این ناراحت هستند که هرسال فقط در سوم خرداد حرفی از خرمشهر زده می شود و بعد قضیه فراموش می شود البته کارهای خوبی در خرمشهر شده است و حرکت رو به جلو است ولی واقعا نیاز است تا کمبودها و خلاهای این شهربرطرف شود

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:امیدواریم مسئولین همت کنند و مساله اشتغال در خرمشهر را که بسیار مهم است حل کنند برگرداندن این شهر به آن روزهایی که رونق اقتصادی داشت بسیار حیاتی است طرح منطقه آزاد هم در همین راستا مطرح شده است ولی باید متناسب با ظرفیت هایی باشد که این بندر در عرصه ژئوپولوتیکی در منطقه دارد.

وی ادامه داد:باید در نظر داشت که بندر خرمشهر نسبت به بندرعباس ، چابهار و امام در حاشیه است و کالاهای اساسی در آنها تخلیه می شود لذا در برنامه ریزی ها باید به این ابعادخرمشهر توجه داشت مثلا  در اروند به دلیل پاکسازی نشدن هنوز بر سر راه کشتیرانی موانعی قرار دارد لذا مشکلاتی وجود دارد و نهایتا تا کویت بشود عبورومرور کنند.

باقرزاده اظهار داشت:اگر بتوانیم از بندر خرمشهر و کارون در حوزه گردشگری وصنعت توریسم استفاده کنیم و  تا بصره و کوفه و هرجا که امکانش هست لایروبی کنیم تا زائران برای زیارت  عتبات از این مسیر تردد کنند که جاذبه های گردشگری فراوانی هم در آن وجود دارد و این مسئله به اقتصاد عراق هم کمک می کند.

وی گفت:باید با یک نگاه نو مطالعاتی را در باب احیای خرمشهر انجام داد در همین راستا مدتهاست دنبال این هستیم تا از اقای استاندار یک وقتی بگیریم و طرح های خود را ارائه دهیم اما هنوز موفق نشده ایم و جای گله برای ما باقی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  تاکید کرد: خوزستان هنوز موزه جنگ ندارد با وجود اینکه ما خیلی تلاش کردیم این کار در اهوازاتفاق بیفتد اما دوستان در مدیریت استان در دولت قبل همکاری نکردند و یک قیاس مع الفارقی هم داشتند و می گفتند همه جای خوزستان موزه است گفتیم بله همه جای این زمین خدا می شود نماز خواند ولی دلیل نمی شود مسجد نسازیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت:ما تمایل داریم برای خوزستان موزه دفاع مقدس ساخته شود و از لحاظ کارشناسی جزیره پارک شادی وسط کارون بهترین جا می باشد با توجه به زیرساخت های آنجا می شود  عملیات کربلای چهار را به نحو احسن بازسازی کرد.