تئاتر خیابانی دفاع مقدس برای مردم خوزستان معرفی نشده است

كارگردان و نويسنده خوزستاني با بيان اينكه تئاتر خياباني دفاع مقدس جايگاه خود را در استان نيافته است، تصريح كرد: تئاتر خياباني هنوز براي مردم خوزستان معرفي نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ جواد منیعات، نویسنده و کارگردان خوزستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره اینکه تئاتر خیابانی هنوز جایگاه خود را در استان نیافته است، تصریح کرد: تئاتر خیابانی هنوز برای مردم خوزستان معرفی نشده است و در اهواز مکانی برای اجرای تئاتر خیابانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: معمولاً در شهرستان‌ها، محل‌های خاص برای تئاتر خیابانی در پارک‌ها در نظر گرفته شده است؛ اما چنین جایگاهی در اهواز وجود ندارد. برای اینکه مردم بیشتر تئاتر خیابانی را بشناسند، شهرداری‌ها در مراسمات مختلف و در نمایش‌هایی که به اجرا می‌گذارند می‌توانند از ظرفیت تئاترهای خیابانی استفاده کنند تا مردم نیز با این گونه نمایش‌ها آشنا شوند.

این هنرمند خوزستانی که تئاتر خیابانی «کریم نفتی» را در ایام نوروز در خرمشهر، شلمچه، هویزه، اهواز، جزیره مینو و … به نمایش گذاشته بود، در معرفی این اثر گفت: «کریم نفتی» عنوان نمایشی است که بر اساس واقعیت ساخته شده است. داستان نمایش چنین است که شخصی به نام کریم، قبل از شروع جنگ در خیابان‌های خرمشهر و آبادان نفت می‌فروخت، با آغاز جنگ تحمیلی، خرمشهر و آبادان از سکنه خالی می‌شود. کریم نفتی برای اینکه افسران عراقی به این موضوع پی نبرند و فکر نکنند که خانه‌ها خالی از سکنه شده است، با بشکه خود چراغ‌های نفتی نصب شده کنار درب خانه‌ها را پر و آنها را روشن می‌کند.
منیعات در پایان ضمن ابزار خرسندی از حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان از اجراهای تئاتر خیابانی در ایام نوروز، اظهار کرد: مهمانان و مسافران نوروزی بیش از مردم اهواز از این نمایش خیابانی استقبال کردند.