بقای خدمت به زائران حسینی منوط به مردمی ماندن آن است

حجت‌الاسلام والمسلمين حاجتي، در مراسم تقدير از خادمان طرح ضيافت زوار حسيني اظهار كرد: خادمان زوار حسيني راهي را به سوي امام حسين(ع) باز كرده‌اند.

به گزارش عروج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در مراسم تقدیر از خادمان طرح ضیافت زوار حسینی که شامگاه گذشته ۲۲ آذرماه در مسجد الغدیر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خادمان زوار حسینی راهی را به سوی امام حسین(ع) باز کرده‌اند.

وی گفت: این خادمان به جای آنکه ثواب زائر حسین(ع) بودن در کربلا رابه دست بیاورند علاوه بر آن ثواب خدمت به زائران حسینی را برده‌اند.

حاجتی گفت: در روایات آمده است که برای قرب به خداوند عملی بهتر از خدمت به خلق خدا نیست. اسراری در این سخنان نهفته است. زائران امام حسین(ع) مهمان امام هستند. زائر بدان معناست که در کتب لغت عرب و کتب ارزشمند علمای شیعه آمده زائر یعنی کسی که اول از جایی رویگردان شود و بعد قصد کسی کند. زائر امام حسین(ع) از ذخائر دنیا رویگردان می‌شود و در دلش امام حسین(ع) است و بس.

حاجتی با بیان اینکه از ابتدا تا انتهای سفر به کربلا معجزه است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: زیارت امام حسین(ع) را ترک نکنید و اگر کسی در این راه بمیرد اول زندگانی اوست.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اگر بناست کاری باقی بماند باید مردمی باشد و تأکید مقام معظم رهبری هم بر این امر است، گفت: ستاد مردمی باید تشکیل شود و در حد توان خود از نیروهای دیگر مساجد دیگر دور هم جمع شوند و آنها سهم دولتی در خدمت به زائران حسینی را مشخص کنند؛ این ستاد از آنها بخواهند برخی از امور را برعهده بگیرند اگر آمدند که هیچ اگر نیامدند آنها باخته‌اند و این ثواب تنها سهم شما خواهد بود.