آيت‌الله حيدري:

بعثت پیامبر اکرم جهان را از بند مادی‌گری و پوچی رها کرد

در يكي از جنگ‌هايي كه بين اسلام و ايران رخ داد يكي از مسلمانان تربيت يافته منهج پيامبر اسلام به اسارت ارتش ايرانيان در آمد. رستم فرخزاد، فرمانده ارتش ايران به اين اسير گفت: چه شد كه شما امروز ما را به هزيمت واداشتيد؟ آن اعرابي در جواب فرمانده ارتش ايران گفت: ديروز ما شتران را مي چرانيديم اما امروز به وسيله وحي و پيامبر به همراه خواندن نماز آسمانها را فتح كرديم كه توانستيم بزرگترين اميراطوري تاريخ را در هم شكنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج به نقل از ایکنا؛ همزمان با سالروز بعثت رسول گرامی اسلام، شامگاه دوشنبه پنجم خرداد محفل انس با قرآن در مسجد امیرالمومنین آسیاباد اهواز و با قرائت قاری بین‌المللی کشورمان ، حامد شاکرنژاد برگزار شد.

آیت‌الله محسن حیدری منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این محفل انس با قرآن با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم جهان را از بند مادی‌گری و پوچی رها کرد، گفت: با توجه به فضایی که بر جزیره عربی در آن زمان حاکم بود حضور شخصی با این اوصاف برای همه آن مردمان رحمت وسیع الهی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در ۲۷  رجب ۴۰ سال بعد از واقعه عام الفیل چه اتفاقی برای جهانیان صورت گرفت، گفت: هیچ گاه نخواهیم توانست به آثار و برکات بزرگی که بعثت پیامبر برای جهانیان داشته است پی ببریم مگر اینکه به وضعیت حاکم بر جزیره عربی و به ویژه وضعیت حاکم آن موقع نگاهی داشته باشم.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: با نگاهی به اوضاع اسف‌بار آن دوران که با فقر و فساد همراه بود، درخواهیم یافت تغییرات بزرگی که پس از بعثت پیامبر در عصر اسلام رخ داد به واسطه همین واقعه عظیم بوده است.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه قوم عرب افرادی بود که رسول الله میان آنها بزرگ شده بود افزود: عرب خانواده بزرگ پیامبر هستند. پیامبر با زبان آنها که همان زبان «ضاد» است میان جوامع سخت گفت.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به یک واقعه تاریخی در زمان صدر اسلام گفت: در یکی از جنگ‌هایی که بین اسلام و ایران رخ داد یکی از مسلمانان تربیت یافته منهج پیامبر اسلام به اسارت ارتش ایرانیان در آمد. رستم فرخزاد، فرمانده ارتش ایران به این اسیر گفت: چه شد که شما امروز ما را به هزیمت واداشتید؟ آن اعرابی در جواب فرمانده ارتش ایران گفت: دیروز ما شتران را می چرانیدیم اما امروز به وسیله وحی و پیامبر به همراه خواندن نماز آسمانها را فتح کردیم که توانستیم بزرگترین امیراطوری تاریخ را در هم شکنیم.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام از اعرابی که قبل از ظهور اسلام خود را در پوچی تام می‌دیدند، جوانانی برومند تربیت کرد، گفت: خداوند سبحان پیامبر را برای تربیت جهانیان بعثت کرد؛ پیامبر عرب را تربیت کرد و آنها برای جهانیان مثالی شدند که بسیاری از مردمان غیر عرب در همه تاریخ پس از اسلام از آنها الگو می‌پذیرفتند.

 وی در پایان با اشاره به حدیث ثقلین گفت: اگر به دو ثقل الهی که همان قرآن و عترت پیامبر هستند چنگ زنیم به آسانی می‌توانیم راه آسمانها را بپیماییم.