۲ هزار و ۳۴۰ کارگر در خوزستان به کار برگشتند

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: ۲ هزار و ۳۴۰ کارگر به کار بازگشته و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، علی دهقانی با اشاره به ضرورت حمایت از رشد تولید ملی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «رشد تولید و مهار تورم» اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت اقتصادی استان، این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری خوزستان است و باید ضمن رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی، از توسعه خطوط تولید این واحدها نیز به طور جدی حمایت کرد.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف باید علاوه بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موجود در این زمینه، به صورت میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات آنان مواجه شد و برای رفع آنها تلاش کرد.

دهقانی گفت: افزایش تولید و مهار تورم ضمن توسعه اقتصادی کشور، در کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیز موثر است و هرچه دستگاه قضایی حمایت موثرتری از تولید داشته باشد، شاهد ارتقای امنیت و آرامش در جامعه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: رفع مشکلات حقوقی واحدهای اقتصادی طی سال‌های گذشته مورد تاکید رؤسای محترم قوه قضائیه بوده و به عنوان یکی از اولویت‌های این قوه در سند تحول قضایی لحاظ شده است.

وی افزود: ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به ‌منظور اطلاع از مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی سرمایه‌گذاری و مساعدت در رفع آنها، ایجاد هماهنگی در فعالیت هیأت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلاف سرمایه‌ گذاران، تسریع امور از مجراهای قانونی، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و هدررفت تجهیزات این واحدها از اقداماتی است که سبب افزایش تولید و اشتغال در استان می‌شود.

دهقانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق شعار امسال اظهارکرد: طرح‌های اجرایی صنعتی باید در راستای توسعه استان باشند و از اجرای طرح‌های بدون مطالعه صحیح و بررسی دقیق علمی، کاربردی، زیست محیطی، اقتصادی و … که احتمال می‌رود به دلایل مختلف ناتمام بمانند، پرهیز شود.

وی هدف از تشکیل این ستاد را بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و کمک به رفع موانع تولید دانست و افزود: در این مدت با ورود ۲۵۱ درخواست به دبیرخانه این ستاد، ۱۶۰ جلسه تشکیل و ۲۵۸ مصوبه به تصویب اعضا رسید که با اجرایی شدن آن‌ها، مشکلات ۹۸ واحد صنعتی مرتفع شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی جلوگیری شد و هفت واحد تولیدی نیز به چرخه تولید بازگشتند.