۱۰ هزار جلد کتاب به مخزن کتاب ارشاد خوزستان اضافه شد

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دریافت ۱۰ هزار جلد کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارتخانه متبوع و تقویت مخزن کتاب این اداره کل خبر داد.

به گزارش عروج، مجید منادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۱۰ هزار جلد کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارتخانه متبوع و تقویت مخزن کتاب  به مخزن کتاب  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  ارسال شد.

وی با اشاره به عنوان های این کتاب ها گفت:  سهمیه استان شامل کتاب‌هایی با موضوع مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آئینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، پزشکی، کودک و نوجوان، جامعه شناسی، روانشناسی و… است.

منادی از جمله اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را انسجام، اثر بخشی و حمایت بیشتر از برنامه‌های کتاب محور دانست و گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و به‌دور از امکانات فرهنگی از مهم‌ترین اهداف بوده است.

وی در ادامه افزود: تجهیز کتابخانه‌های مدارس، ادارات و سازمان‌ها از دیگر اهداف سهمیه توزیع کتاب این اداره کل است؛ همان طور که در فرمانداری شهرستان شوشتر کتاب‌خانه‌ای برای استفاده کارکنان راه اندازی کردیم؛ تلاش می‌شود تا این طرح را در سایر ادارات و سازمان‌های استان اجرا و نیز طرح تجهیز و راه‌اندازی هر «مدرسه یک کتابخانه» را همزمان با شروع سال جدید در ۲۰ روستا عملیاتی کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: در همین راستا بیش از ۱۰۰ جلد کتاب مرجع با عنوان «تاریخ شیعه در جهان اسلام» به حوزه‌های علمیه سراسر استان خوزستان اهدا شد.