چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در اهواز آغاز به کار کرد

چهارمين جشنواره شعر رضوي با حضور شاعران، مسؤولان استاني و جمعي از كشور هاي حوزه خليج فارس، در اهواز آغاز به كار كرد.

چهارمین جشنواره دو روزه شعر رضوی، صبح امروز با حضور آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از میهمانان کشورهای حوزه خلیج فارس و مسؤولان استانی در تالار آفتاب اهواز افتتاح شد.

در آیین آغاز به کار این جشنواره، گروهی تشکیل شده از بانوان عرب زبان با لباس های سنتی سرودی را درباره امام رضا(ع) خوانده و سپس در ادامه برنامه ۵ شاعر به زبان عربی در وصف کرامات امام رئوف به شعر خوانی پرداختند.

سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جشنواره گفت: بیش از ۲۰۰ اثر از ۵۹ شاعر داخلی و خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از ارزیابی آنها از سوی داوران، ۳۰ اثر به عنوان آثار برتر داخلی و ۹ اثر نیز از میان آثار خارجی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی افزود: آثار داخلی از استانهای تهران، خوزستان، قم و اصفهان و آثار خارجی از کشور های عراق، بحرین، یمن و کویت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده اند.

ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این جشنواره به آیه ۵ سوره حمد اشاره کرد و با بیان این که در این آیه انسان از خداوند خواهان هدایت به راه راست است، ادامه داد: راه راست همان پیروی از امام معصوم و اهل بیت(ع) بوده و راه های دیگر به مسیر مغضوبین و ظالین ختم می شود.

سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به پرشور بودن دهه کرامت در استان گفت: دهه کرامت در خوزستان به سبب محبت مردم این دیار به اهل بیت و عشق و علاقه آنها به امام رضا(ع) با شور و نشاط خاصی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی از جشنواره های موفق و خوشنامی است که در دهه کرامت و در استان خوزستان برگزار می شود.

گفتنی است، عصر امروز شاعران برتر جشنواره در محل تالار آفتاب آثار خود را ارائه خواهند داد.

همچنین روز پایانی این جشنواره پنج شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۲۰ به همراه ارائه آثار شاعران کشورهای خارجی حاضر در جشنواره در شهر شوش و در کنار مرقد دعبل خزاعی با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

 

مرجع/ رسا