پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات ساخت پل عنافچه ملاثانی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان میزان پیشرفت عملیات ساخت پل عنافچه در ملاثانی را ۴۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش عروج، رحمان بهرامی در تشریح آخرین وضعیت ساخت پل عنافچه گفت: عملیات ساخت این پل که برای تردد اهالی دهستان عنافچه به ملاثانی و برعکس  است، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه همه پایه‌های پل به جز ۲ پایه که در درون رودخانه باید ساخته شوند، نصب شده‌اند، افزود: براساس آنچه در برنامه‌ریزی‌ها آمده طول کل پل ۴۲۶ متر و عرض آن ۱۲ متر است که باید نصب و تکمیل شود.

بهرامی به مشکلات مالی و تامین اعتبار اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اگر مشکلات مالی این طرح حل و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آن اقدام شود، تلاش خواهیم کرد تا سال آینده این پل را تکمیل کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تامین اعتبار این طرح از منابع استانی است و با اعتبار‌های استانی نمی‌توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: در این زمینه با پیگیری‌های استاندار خوزستان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شد که بخشی از آن پرداخت شده و قرار است از محل منابع نفتی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح کمک شود تا شاهد تکمیل طرح باشیم.

این مقام مسئول گفت: پیگیری‌های خوبی در حال انجام است تا با تخصیص به موقع اعتبار‌ها شاهد اجرای این پل و حل مشکل تردد مردم دهستان عنافچه باشیم که برای رسیدن به خانه‌های خود باید عرض رودخانه را عبور کنند.

وی می‌گوید: عرشه پل با ورق فولادی باید ساخته شود و با توجه به اینکه برای خرید ورق‌های فولادی باید هزینه از پیش پرداخت شود در صورت تامین اعتبار می‌توانیم نسبت به تامین ورق‌های موردنیاز ساخت عرشه پل اقدام و طرح را با سرعت اجرایی کنیم.

بهرامی به وضعیت تردد ساکنان این منطقه اشاره کرد و افزود: تا چند وقت پیش یک پل شناور در منطقه وجود داشت که اهالی دهستان عنافچه به وسیله آن تردد می‌کردند، اما با توجه به افزایش جریان رودخانه در چند وقت اخیر این پل شناور از بین رفت و تخریب شده است.