پشت پرده واژه اعتدال

بعد از انتخابات ریاست جمهوری ساکت شدم و چیزی ننوشتم ، یعنی نباید چیزی می نوشتم ، چون که ملت از انتخابات با شکوه شاد بود و نمی خواستم خاطر آن ها را با برخی حرف ها مکدر کنم . اما الان که حدود سه ماه از انتخابات گذشت ، کسی از خود نپرسید فتنه […]

بعد از انتخابات ریاست جمهوری ساکت شدم و چیزی ننوشتم ، یعنی نباید چیزی می نوشتم ، چون که ملت از انتخابات با شکوه شاد بود و نمی خواستم خاطر آن ها را با برخی حرف ها مکدر کنم . اما الان که حدود سه ماه از انتخابات گذشت ، کسی از خود نپرسید فتنه ای که رهبر ، همه را از آن برحذر داشت چه شد ؟ منتظر بودیم که در خیابان ها آشوب به پا شود ، سطل زباله ها را آتش بزنند و شیشه های خانه مردم را بشکنند ، اما اتفاقی نیفتاد . البته اگر دقت می کردیم متوجه می شدیم که حضرت آقا ، جنس فتنه جدید را از فتنه ۸۸ متفاوت خواندند . فتنه از داخل نظام است ، فتنه مذهبی هاست و … .

اصولگراها بجای اینکه علت شکست را در خود جستجو کنند ، علت را گردن گروه دیگری انداختند غافل از اینکه اشتباه از خودمان بود ، طرفداران گروه الف ، گروه ب را تندرو خواندند و طرفداران گروه ب بجای اینکه با گروه الف متحد شوند و یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند ، خود جدا یک نفر را معرفی کردند و تا جایی که می توانستند هر دو گروه همدیگر را تخریب و بد نام کردند .

اما پس از انتخابات از سوی پیروز انتخابات واژه ای به ظاهر ساده به اسم اعتدال نمایان شد ، واژه ای شیرین و دهان پر کن . براستی چرا اعتدال ؟ مگر در کشور تندرو داریم که الان دنبال اعتدال هستیم ؟ این را باید از آقای روحانی پرسید که البته ایشان به این سوال پاسخ دادند که اعتدال به معنای عدم انتخاب اصلاح طلب تندرو و اصولگرای تندرو !!! آن روزها کسی به ایشان نگفت که اصولگرای تندرو یعنی چه ، مگر می شود کسی اصولگرا باشد و تندرو هم باشد ؟! قطعا منظور آقای روحانی از اصلاح طلب تندرو امثال آقای کواکبیان ، الیاس حضرتی ، خاتمی ، میرحسین موسوی و … نیست چون که به دفعات زیاد در رسانه ها و در مناظره ها از آن ها حمایت کرد و حتی ایشان با شجریان هم مشکلی ندارد ! و عجیب است اگر امثال خاتمی و میر حسین تندرو نباشند پس کدام اصلاح طلب تندرو است ؟

اما اصولگرای تندرو کیست ؟ آیا کسی که اتفاقات ۸۸ را فتنه نامید تندرو هست ؟ یا کسانی که جزء ساکتین فتنه نبودند ؟ شاید منظور ایشان کسانی هستند که خواستار مجازات فتنه گران بودند و یا شاید کسانی که افشاگری کردند و رهبر معظم انقلاب آن ها را با بصیرت خواندند !

اما منظور آن ها از اصولگرای تندرو آنقدر واضح است که لازم نیست برایتان مثال بزنم و اتفاقا مقصر اصلی ، برخی اصولگراها بودند ، زمانی که اصلاح طلبان ، آیت الله مصباح و شاگردان با بصیرت ایشان را تندرو خواندند ، آن ها هم یکصدا به همراه اصلاح طلبان به تمسخر ایشان پرداختند . هر چه به آن ها تذکر دادم که در زمین اصلاح طلبان بازی نکنید اما گوش شنوا نداشتند . ترس آن را دارم که به سال ۷۸ بر گردیم ، زمانی که مذهبی ها و بسیجیان را تندرو خواندند و هر که امر به معروف و نهی از منکر انجام می داد را بدنام کردند ، زمانی که اولین متهم ترور حجاریان بدون هیچ دلیل و سندی ، بسیج و بسیجیان و به قول برخی رسانه های زنجیره ای " سربازان رهبر " بودند ، زمانی که هر اتفاقی در کشور بیافتد تلویحا می گفتند کار تندروها است و مقصودشان اصولگراها و بسیجیان بود .

حاصل همین اعتدال ، کارهای برخی وزیران و مسئولین کشور می شود ، زمانی که آقای مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور می شود در حالی که اسناد و فیلم هایی در دست است که ایشان در آشوب های خیابانی ۸۸ شرکت داشتند ، یا اینکه آقای جنتی قصد داری اقدامات آقای خاتمی در وزارت ارشاد را ادامه دهد بدون آنکه بگوید کدام اقدام خاتمی مثبت بود که می خواهی ادامه دهی ، و اقدامات اخیر آقای توفیقی در وزارت علوم حاصل همین اعتدال است ! براستی این اعتدال همان آزادی بیان است ؟ اسمش آزادی بود اما کسی غیر از اصلاح طلبان آزاد نبودند ، آزادی بیانی که بوسیله آن حرمت شکنی شد ، مقدسات دین را مسخره کردند و به علماء هتاکی شد و … . الان هم به اسم اعتدال ، با بصیرت ها و متدینین کنار زده شدند .

ما که معنای فتنه را فهمیدیم ، بگذار برخی ها در خواب بمانند ، شاید یک روزی بیدار شوند .

 

مرجع / طلبه بسیجی