پاسخ جلیلی و باقری به علم‎الهدی در مورد فعالیت پس ازانتخابات

امام جمعه مشهد با اشاره به ديدار خود با سعيد جليلي گفت: در جلسه‌اي كه با وي داشتم از او پرسيدم كه بعد از اين چه مي‌كنيد؟ وي جواب داد ...

آیت الله علم الهدی ظهر روز پنج شنبه در دیدار با اساتید بسیجی در حاشیه چهاردهین اجلاس سراسری بسیج اساتید در دفتر وی در مشهد با اشاره به تحول به وجود آمده در دانشگاه‌ها و آزاد شدن پتانسیل‌ها و نیروها بیان داشت: این نیروها وقتی آزاد می شوند وارد عرصه اصلی و زیربنایی فکری و اجتماعی دانشگاه ها خواهند شد.

 
وی با بیان اینکه در ارتباط با دانشگاه‌های مختلف به این مسئله رسیدم که دانشجو تحت تاثیر استاد قرار دارد، افزود: خوشبختانه در عرصه‌های دانشجویی تشکل‌هایی مثل بسیج دانشجویی کم نداریم که یک ظرفیت قوی دانشجویی هستند؛ اساتید اگر به صورت گسترده در حوزه تاثیرگذاری خودشان در بیایند، هیچ جریانی نمی‌تواند محیط دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
 
امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: در دانشگاه نباید انفعالی برخورد کنیم و بگذاریم جریان دیگری بیاید و بعد ما آغاز کنیم.
 
آیت الله علم الهدی بیان داشت:‌ امروز نیروهای مجرب، قوی و متدین از بسیاری از گرفتاری‌ها آزاد شدند و وارد عرصه اجتماعی دانشگاه گردیده‌اند.
 
وی ادامه داد: با این حال قشر نخبه فرهیخته و متدین وقتی در عرصه سیاسی اتفاقی رخ می‌دهد و زمینه را تنگ می‌بیند به انزوا و سراغ حوزه‌های فکری و مطالعاتی می‌روند و از اجرا و اجتماع دور می‌شوند.
 
امام جمعه مشهد این مسئله را یک آفت دانست و در ادامه با اشاره به دیدار خود با سعید جلیلی گفت: در جلسه‌ای که با جلیلی داشتم، از باقری پرسیدم که بعد از این چه می‌کنید؟ وی جواب داد من کارمند وزارت خارجه هستم و تصمیم دارم بعد از انتخابات به دانشکده بین الملل وزارت خارجه بروم، از جلیلی هم پرسیدم که شما همین کار را می‌کنید؟ جواب داد: ابدا. عرصه امروز عرصه کار است.
 
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز دیگر مسئله جناح و حزب در جامعه کنار رفته و بحث جبهه مطرح است، تاکید کرد: امروز جریان حزب‌ اللهی متدین و ولایی در کشور به صورت جبهه درآمده‌اند که در مقابلش مقاومت‌هایی می‌شود این مقاومت‌ها و برخوردها از جریان‌هایی است که از اصولگرایی به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند قدرت را حفظ کنند.
 
وی خطاب به اساتید بسیجی بیان داشت: اگر اساتید نتوانند دانشجویان و این نیروهای دانشگاهی را تغذیه کنند، پراکنده می‌شوند؛ اینها سربازان ولایت هستند و اگر نباشند ولایت بی‌سرباز می‌شود.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چشم امید ما به اساتید است؛ شما توانمند باایمان و مخلص هستید و از این جهت خاطرمان جمع است.
 
مرجع / خبرگزاری دانشجو