هشدار دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتار دام در منزل

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان بر خودداری از کشتار دام در منزل به دلیل خطر شیوع بیماریهای مشترک میان انسان و دام تاکید کرد.

به گزارش عروج، دکتر بهمن جوشن در گفتگو با خبر خوزستان گفت: باتوجه به اینکه خطر بروز و شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وجود دارد و خطر انتقال بیماری به انسان هنگام کشتار بیشتر خواهد شد، به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از کشتار دام در منزل برای تامین گوشت مورد نیاز نذورات در ایام محرم و صفر خودداری کنند.

وی افزود: تاکید می‌شود کشتار دام برای نذورات در کشتارگاه‌ها و محل‌هایی که کارشناسان و ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی حضور دارند انجام شود.

دکتر جوشن ادامه داد: اداره کل دامپزشکی خوزستان در رابطه با وظایف بهداشتی، ۹۳ گروه دامپزشکی متشکل از ۱۱۵ نیروی کارشناس بازرسی بهداشتی و ۴۰ روحانی ناظر بر کشتار شرعی را تشکیل داده که از ساعت ۷ تا ۱۴ در روز‌های تاسوعا و عاشورا کار نظارت را بر عهده گرفته اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: در کشتارگاه‌های استان نیز ناظران شرعی و کارشناسان بهداشتی حضور دارند و بر کشتار دام و طیور نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: گروه‌های سیار نیز آمادگی دارند تا درصورت درخواست در محل فعالیت هیئت‌های عزاداری برای نظارت بر کشتار شرعی و بهداشتی دام حضور پیدا کنند.