هشدار بروز بیماری دامی تب سه روزه/نقطه پایان گفتار درمانی دامپزشکی خوزستان کجاست؟!/کوتاهی دامپزشکی و تهدید سلامت مردم

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته است که بیماری دامی تب سه روزه در استان با توجه به روند تدریجی دما در پیش است و واکسیناسیون صرفا به عنوان تنها روش موثر کنترل این بیماری باید توسط دامداران یا مجتمع‌های دامداری در مراکز مایه‌کوبی مجاز انجام شود.

کنارکوهی به دامداران توصیه کرد از هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام‌ها با سابقه بهداشتی نامعلوم و بدون مجوز بهداشتی حمل دامپزشکی خودداری کنند تا زمینه شیوع این بیماری کاهش یابد، اما اقدام موثر و عملی در مواجهه با کشتارهای غیرمجاز و دامدارانی که به صورت غیربهداشتی به فروش دام مشغولند، نکرده است!

در بخشی از این خبر مدیرکل دامپزشکی خوزستان از احتمال شیوع بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان در فصل گرما، با توجه به نزدیک شدن فصل تکثیر و تزاید جمعیت انگل‌های خارجی و پشه‌ها هشدار می دهد؛ موضوعی که با کوتاهی و سوءمدیریت این اداره کل در برخورد با عرضه کنندگان دام در خیابان و جاده های اصلی و وروردی شهرها، سلامت مردم را به خطر می اندازد.

اما جای سوال است که اداره کل دامپزشکی خوزستان که بیش از یک دهه با بی تدبیری و سوءمدیریت «مصطفی کنارکوهی» دسته پنجه نرم می کند تا کجا و با چه ابزاری می خواهد جلوی کشتارهای دام غیر مجاز را بگیرد؟