هشداری که رهبری دادند، اما…/ کلیپ

شاید آن روزی که مرسی به قدرت رسید هیچ کس تصور نمی کرد، بعد از مدت کوتاهی به زیر کشیده شود. مرسی در نهایت با کودتای نظامیان و چراغ سبز آمریکا و اسرائیل عزل و زندانی شد، تا بیش از همه این اسلام گرایی باشد که ضربه می خورد. اما چرا کار به اینجا کشید؟ […]

شاید آن روزی که مرسی به قدرت رسید هیچ کس تصور نمی کرد، بعد از مدت کوتاهی به زیر کشیده شود. مرسی در نهایت با کودتای نظامیان و چراغ سبز آمریکا و اسرائیل عزل و زندانی شد، تا بیش از همه این اسلام گرایی باشد که ضربه می خورد.

اما چرا کار به اینجا کشید؟
اخوان المسلمین، جریان هشتاد ساله ای که در شعارهایش همواره اسلام را تنها راه حل مشکلات جامعه مصری عنوان می کرد و خود را از منتقدان جدی سیاست های آمریکا و اسرائیل نشان داده بود. به محض کسب قدرت، راه و روش دیگری را انتخاب کرد.
مرسی بعد از رسیدن به قدرت بر خلاف شعار تاریخی  و سیاست ورزی اسلامی اخوانی ها، تمام تخم مرغ های خود را در سبد تندورها به ویژه گروه سلفی النور وابسته به عربستان سعودی گذاشت تا به طمع دلارهای نفتی عربستان و حمایت های سیاسی امریکا، بتواند تنها در قدرت باقی بماند. پیمان هزینه بری که مرسی را از تخت قدرت پایین کشید و در خانه خود، محصور نظامیان مصری کرد.
 وعده های آمریکا مبنی بر استمرار کمک های مالی دو و نیم میلیارد دلاری به مصر، تقویت جایگاه مصر در عرصه بین المللی، حمایت از دولت در مقابل کودتای نظامیان، کمک های مالی چند میلیارد دلاری قطر و عربستان  به اندازه کافی وسوسه انگیز بود که بتواند مرسی را به سازش با اسرائیل، دوری از ایران و مقابله با مقاومت در سوریه وا دارد، رفتاری که روز به روز مردم انقلابی بویژه جوانان پرشور را نسبت به دولت مرسی دلسردتر و ناامیدتر کرد.
این ترفند آمریکاست که اسلامگرایان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت خود می اندازد و سپس معارضان را علیه آنها می شوراند تا بدون اینکه دست خیانت خودش علیه آن ملت مشهود باشد، اسلام گرایان را از صحنه بیرون کنند.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب دو سال قبل از رخ دادن این حوادث نسبت به آن هشدار داده بودند. « به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید. آنان هرگز به مصالح شما و منافع ملت شما نمى‌اندیشند. همچنین از آنان نترسید. آنان پوشالى‌اند و به‌سرعت ضعیف‌تر نیز شده‌اند. حاکمیت آنان بر جهان اسلام، صرفاً محصول ترس و جهل ما در ۱۵۰ سال گذشته بوده است. به آنان امید نبندید و از آنان حساب نبرید. تنها به خداى متعال اعتماد کنید و فقط مردم خود را باور کنید» «مراقب بازى‌هاى آنها باشید. همچنین وارد بازى دلارهاى نفتى وابستگان و متحدان غرب در میان اعراب نشوید که در آینده از این بازى‌ها سالم بیرون نخواهید آمد. اسرائیل رفتنى است، نباید بماند و نخواهد ماند. شروع انحراف در نهضت‌هاى کنونى، تن دادن به بقای رژیم صهیونیستى است و ادامه‌ مذاکرات سازش و تسلیم که رژیم‌هاى ساقط شده آن را پایه‌گذارى کرده‌اند

«به اسلام مطلوب واشنگتن و لندن و پاریس بدبین باشید؛ چه از نوع لائیک و غربگرا، و چه از نوع متحجر و خشن آن. به اسلامى که رژیم صهیونیستى را تحمل می‌کند، ولى با مذاهب اسلامى دیگر بیرحمانه مواجه می‌شود، دست آشتى به سوى آمریکا و ناتو دراز می‌کند، ولى در داخل به جنگ‌هاى قبیله‌اى و مذهبى دامن می‌زند و اشداء با مومنین و رحماء با کفار است، اعتماد نکنید

لینک دانلود

مرجع /
esteqamat.blog.ir