نیازمند رویکردی جدید در حوزه هنر و سینما هستیم

امام جمعه دزفول با تأكيد بر مقابله با افراط و تفريط در هنر گفت: به نظر مي رسد در حوزه هنر و سينما بايد رويكردي جديد و متناسب با مباني اعتقادي، ديني و انقلابي داشته باشيم.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتوگو با رسا، به نتیجه شعار اعتدال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: شعار اعتدال سبب می شود که افراط و تفریط در کارها از بین رفته و شعار فراجناحی بودن را محقق خواهد کرد.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از وزارتخانه‌های مهم و اساسی در کشور است که مسؤولیت رسیدگی به مسائل فرهنگی و فعالیت های مرتبط با آن را بر عهده دارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: با توجه به حساسیت وظایف و مسؤولیت های وزارت ارشاد، کسانی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند باید همکاری کنند تا وزیر ارشاد بتواند بار سنگین این مسؤولیت را به مقصد رسانده و گام های اساسی در زمینه زیر ساخت های فرهنگ کشور بردارد.
امام جمعه دزفول اظهار داشت: یکی از بخش های مهم فرهنگ در هر جامعه ای حوزه هنر است که می توان نخستین زیر مجموعه آن را سینما معرفی کرد.
وی با اشاره به سخنی از شهید آوینی، گفت: گاهی اوقات یک دقیقه فیلم از ده‌ها کتاب، سخنرانی و منبر در جامعه بیشتر اثر می گذارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی تأکید کرد: به نظر می رسد در حوزه هنر و سینما باید رویکردی جدید و متناسب با مبانی اعتقادی، دینی و انقلابی داشته باشیم.
امام جمعه دزفول ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ سازی را نامحدود عنوان کرد و افزود: کسی که جایگاه و مسؤولیت رسیدگی به فرهنگ کشور را دارد باید آرمان ها، اهداف و مبانی مقدس جمهوری اسلامی را در نظر بگیرد و از این ظرفیت اثرگذار و کارآمد در حوزه فرهنگ استفاده کند.
وی ادامه داد: بدون شک یکی از مؤلفه های اصلی شکل‌گیری فرهنگ در کشورها مراکز معنوی و فرهنگی جامعه هستند که به صورت مستقیم و گسترده در رفتارها، کنش ها و آداب یک جامعه اثرگذارند و این ویژگی در جامعه ایران اسلامی که دوستدار اهل بیت(ع) هستند بیشتر دیده می شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی به استفاده از کانون‌های مساجد در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد می تواند از این ظرفیت اسلامی با برنامه ریزی و توسعه فرهنگ دینی به خوبی استفاده کرده و گام های مفیدی در جهت ارتقای سطح فرهنگی کانون‌های مساجد و جذب جوانان برداشته و از آنها برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه به صورت گسترده و وسیع استفاده کند.
امام جمعه دزفول تصریح کرد: مهم‌ترین کار وزارت ارشاد این است که وظیفه تولیت فرهنگی کشور را به خوبی انجام دهد و مسؤولان این وزارتخانه برای پیشرفت فرهنگ کشور برنامه ریزی کرده و مسائل فرهنگی را به سبب گستردگی با سرعت و دقت و به دور از شتابزدگی پیگیری کنند.

وی با بیان این‎که وزارت ارشاد باید با سرعت برنامه ریزی کرده و در عین حال دقت را نیز رعایت کند، گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید برنامه ریزی کرد، ظرفیت های را شناخت، مشکلات و هنجارها را شناسایی کرد و بر اساس آن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه پیش بینی کرد.