نشست کانون مداحان و شاعران مذهبی خوزستان برگزار می‌شود

نشست رؤساي كانون مداحان و شاعران مذهبي خوزستان با هدف آسيب‌‌شناسي مداحي و اشعار آييني محرم و صفر چهارشنبه، 6 آذر در اهواز برگزار مي‌شود.

صادق‌ عوض‌زاده، سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا ، گفت: در مراسم ویژه سالگرد ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به اهواز که از سوی ستاد برگزاری ورود این ضریح مطهر به استان یکشنبه، ۱۰ آذر برگزار می‌شود، اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با دعوت از هیئات مذهبی و برگزاری مراسم مربوطه با ستاد این برنامه همکاری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: همچنین همایش تجمع هیئات مذهبی از برنامه‌های استانی است که فردا سه‌شنبه، ۵ آذر با هدف تبیین برنامه‌ها و اهمیت برگزاری مراسم در ادامه ایام ماه محرم و صفر با محوریت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک در مصلی این شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها، تشکیل جلسه رؤسای کانون مداحان و شاعران مذهبی استان است. در این جلسه علاوه بر شناخت آسیب‌های اشعار به کار رفته در ایام دهه اول محرم، آسیب‌های کلی مراسم مداحی بررسی و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در عزاداری و به‌ویژه در مقوله مداحی و اشعار آیینی محرم و صفر و همچنین کل سال ارائه می‌شود. زمان برگزاری این نشست چهارشنبه، ۶ آذر خواهد بود.

عوض‌زاده در پایان افزد: در این هفته ۲۳ گفتمان دینی بر اساس جدول فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد قیام امام حسین(ع) و میزان اثرگذاری این قیام در افزایش فضای معنوی جامعه امروزی و بیان هرچه بهتر مقوله مقاومت و ایثار در برابر زیاده‌خواهی در مدارس منتخب سراسر استان برگزار می‌شود.