نخستین آزمایشگاه تخصصی اعصاب در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی شد

نخستین آزمایشگاه دولتی تخصصی علوم اعصاب خوزستان در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی شد.

به گزارش عروج؛ عضو هیات علمی گروه نورولوژی و مسئول آزمایشگاه نوروساینس بیمارستان گلستان اهواز دوشنبه بیان کرد: در این مرکز خدمات مرتبط با ارزیابی های مختلف مغزی ارائه می شود و با کاربردهای تشخیصی بالینی و پژوهشی مختلف فعال است.

دکتر ابراهیم بهزاد افزود: در راه اندازی این آزمایشگاه از ایده های و طرح های اساتید مختلف در حوزه نورولوژی، جراحی اعصاب و یا روانپزشکی تا کنون ۲ ایده به نتیجه رسیده است که یکی از آنها راه اندازی ام آر آی عملکردی مغز به عنوان راهنمای مناسب برای جراح که امکان دقت بیشتر و آسیب احتمالی کمتر به نواحی حساس مغز را در حین کار برای جراح فراهم می کند.

وی افزود: ثبت ارزیابی و عملکرد شناختی از جمله دیگر طرح ها است که افراد مبتلا به آلزایمر، سکته مغزی یا مبتلا به بیماری های نورولوژیک مانند پارکینسون و ام اس که قوه شناختی آنها دچار اختلال شده و یا افراد نگران ابتلا به این بیماری ها می‌توانند به ما مراجعه کنند و عملکرد شناختی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بهزاد ادامه داد: بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اولین مرکز دولتی در اهواز ارزیابی های شناختی را با جدیدترین نرم افزارها و ام آر آی عملکردی را در خوزستان برای اولین بار به صورت دولتی و با هزینه هاسی دولتی انجام می دهد.

بیمارستان گلستان اهواز مرکز اصلی درمان بیماران سرطان ، مرکز اصلی پیوند اعضا و نسوج ، بزرگترین مجتمع اورژانس جنوب غرب کشور ، دارای بزرگترین مجموعه تخت های مراقبت ویژه استان ، مرکز اصلی درمان و بازتوانی مبتلایان سکته های حاد مغزی، دارای بالغ بر ۲۰ واحد ارائه دهنده خدمات پاراکلینیکی، دارای بزرگترین مجموعه اعصاب و روان استان و بسیاری از خدمات دیگر است.