برخي از آنچه كه در سفر نيويورك پيش آمد به جا نبود

می خواستند قبح کار را بشکنند

الحق و الانصاف كه اگر چنين ولايتي بر سر مردم ايران سايه نيفكنده بود معلوم نبود گردبادهاي حوادث تا كنون چند بار اين نظام مقدس را به زمين هلاكت نشانده بود. چقدر اين جمله مقام معظم رهبري به جا و تعيين كننده بود.

برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد به جا نبود.
برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد به جا نبود. این سخن مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان ارتش بود. و اصولا هرکاری که به جا نباشد کار نابجایی است. و کاری که نابجا باشد کار اشتباهی است. و کارهای اشتباه غلط هستند.

می خواستند قبح کار را بشکنند
الحق و الانصاف که اگر چنین ولایتی بر سر مردم ایران سایه نیفکنده بود معلوم نبود گردبادهای حوادث تا کنون چند بار این نظام مقدس را به زمین هلاکت نشانده بود. چقدر این جمله مقام معظم رهبری به جا و تعیین کننده بود. در حقیقت تیم آقای روحانی در سفر به آمریکا با برقراری یک تماس ۱۵ دقیقه ای تلفنی می خواستند قبح مذاکره با آمریکا را بشکنند. و با یک سلام و احوالپرسی می خواستند مقدمات مذاکرات بعدی را شروع کنند. لکن رهبر بصیر ایران به درستی و به جا در خصوص این برنامه موضع گیری کردند و قبح مسئله را بیان کردند. بدون شک مذاکره با یک دولت دروغگو و عهد شکن هیچ منفعتی برای ایران ندارد. مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند: ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم.

آمریکای بدهکار در عرصه بین المللی منزوی و تنهاست
آمریکایی که خود در ابتدای راه فروپاشی اقتصادی است نمی تواند آینده اقتصادی ایران را تضمین کند. همانطور که در خبرها داریم  اکنون کشورها از تحریم ایران خشنود نبوده و موافق ادامه تحریم ها نیستند. از جمله انها کشورهای چین و روسیه که هر دو جزو کشورهای قدرتمند و با نفوذ دنیا هستند. چین مبلغی حدود ۱٫۲۶ تیریلیارد دلار از آمریکا طلب دارد. خود آمریکایی ها این بدهی عظیم به چینی ها را معظلی در دیپلماسی خود می دانند. آمریکا در این خصوص از نداشتن اهرم فشاری بر چین بسیار نگران است.(۱) بدون شک آمریکای بدهکار در عرصه بین المللی و سیاسی منزوی و تنهاست. ما شاهد هستیم که آمریکا حتی در قضیه سوریه نتوانست کاری از پیش ببرد.

آقای محمدجواد ظریف توجه داشته باشید!!!
آقای ظریف هم باید بداند با توجه به سخنان رهبری دیگر صحبت از مذاکره با امریکا در رسانه ها فقط و فقط باعث تخریب چهره و افت اعتبار وی هم برای مردم ایران و هم برای آمریکا خواهد بود. چراکه آمریکایی ها به حقیقت دریافته اند که وقتی رهبری ایران دور یک چیزی خط قرمز می کشد دیگر کسی نمی تواند در آن خصوص اظهار نظر یا تصمیم گیری کند. پس بهتر است ایشان آب در هاون نکوبند.

 

مجید فضیلت