آيت الله حيدري:

مساجد سنگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: مساجد بايد سنگري براي مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي باشند و همچون جنگ هاي نظامي كه محل تجمع نيروهاي مبارز براي اعزام به جنگ بودند، در جنگ نرم و جنگ فرهنگي مقابله با حربه هاي دشمنان رسالت اصلي مساجد است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که پایگاه زدن رژیم صهیونیستی در فلسطین و اشغال مسجد الاقصی نماد توطئه استکبار جهانی علیه اسلام و قرآن است، ابراز داشت: هدف استعمارگران از استقرار اسرائیل غاصب در فلسطین، مسلط کردن این رژیم جعلی و غاصب بر خاورمیانه و همه جهان است.

استاد حوزه علمیه خوزستان همه فعالیت های رژیم صهیونیستی را در راستای سلطه استکبار جهانی دانست و گفت: جسارت و اهانت به نخستین قبله مسلمین برای مسلمانان قابل هضم نیست و به یقین مسلمانان نسبت به اقدام اسرائیل غاصب برای تخریب یا تهدید به تخریب مسجد الاقصی حساسیت نشان خواهند داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که خانه خدا نخستین پایگاه پیامبر اسلام(ص) برای ترویج اسلام ناب و قرآن بود، بیان داشت: محور دین مبین اسلام توحید است و نماد توحید عبادت خداوند متعال می باشد؛ از این رو مسجد نخستین پایگاه پیامبر(ص) بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مساجد محل تجمعات مسلمانان هستند، تصریح کرد: پیامبر(ص) مسجد را محور فعالیت های خود انجام داد و آن را به محلی برای بسیج نیروها و تشکیل حکومت پیامبر و اسلام تبدیل کرد.

آیت الله حیدری مسجد را محل سازماندهی و تجمع مسلمانان دانست و گفت: مشکلات اقتصادی، سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در سایه تجمعات و گردهمایی هایی که در مساجد برگزار می شوند، قابل حل و فصل هستند و این بدین معنا نیست که مساجد تبدیل شوند به محلی برای فعالیت های اقتصادی بلکه مسجد محل تجمع اقشار گوناگون، نخبگان و علما است و با هم اندیشی تا حدودی می توانند مشکلات و فشار اقتصادی را کاهش دهند.

امام جمعه موقت اهواز از مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی، فکری و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: مساجد باید سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باشند و همچون جنگ های نظامی که محل تجمع نیروهای مبارز برای اعزام به جنگ بودند، در جنگ نرم و جنگ فرهنگی مقابله با حربه های دشمنان رسالت اصلی مساجد است.

 

مرجع / رسا