مردم غزه علیه قطع شبکه‌های ایرانی تظاهرات کردند

مردم غزه در اعتراض به جلوگیری از پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه‌های ایران از جمله شبکه خبری پرس تی‌وی تظاهرات کرده‌اند. شبکه پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای ایران از ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی هدف حملات بی‌سابقه دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی قرار گرفته‌اند. پخش این شبکه‌ها در چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان […]

مردم غزه در اعتراض به جلوگیری از پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه‌های ایران از جمله شبکه خبری پرس تی‌وی تظاهرات کرده‌اند.


شبکه پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای ایران از ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی هدف حملات بی‌سابقه دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی قرار گرفته‌اند. پخش این شبکه‌ها در چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا متوقف شده است.

شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست اخیرا به بهانه تبعیت از تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه‌های ایرانی را متوقف کرد

در همین حال، «موسسه ارتباط و توسعه فلسطین» لغو ممنوعیت پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه‌های ایرانی را خواستار شد.

فتحی صباح، مدیر موسسه ارتباط و توسعه فلسطین به شبکه پرس تی‌وی گفت: «من فکر می‌کنم بنا بر دلایل سیاسی و تفاوت در نوع پوشش خبری و برنامه‌های پرس تی‌وی با رسانه‌های غربی، فشارها بر این شبکه در حال افزایش است.»

وی افزود: «هدف قرار دادن شبکه‌های ایرانی خلاف آزادی مطبوعات است و نباید آن را تحمل کرد.»

همچنین، سمیر زقوت، عضو «مرکز حقوق بشر المیزان» گفت کسانی که پوشش خبری یک شبکه را هدف قرار می‌دهند «سازمان‌هایی متعصب هستند.»

وی تاکید کرد: «مسدود کردن سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی شیوه‌ای غیردموکراتیک و غیرحرفه‌ای است. مسدود کردن رسانه نقض حقوق بشر است.»

«شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین» نیز حملات مجدد به رسانه‌های ایران را محکوم کرده است.

امجد شعوا، عضو شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین گفت اعمال ممنوعیت بر شبکه‌های ایرانی نقض آشکار حقوق مردم برای دسترسی آزادانه به اطلاعات است. وی افزود شبکه پرس تی‌وی در «ارسال پیام واقعی» مردم نوار غزه که تحت محاصره قرار دارند به جهان خارج نقش مهم و بزرگی دارد.

این در حالی است که شبکه پرس تی‌وی همواره به طور گسترده اخبار تهاجم رژیم اسرائیل علیه مردم غزه را پوشش می‌دهد. بسیاری از مردم فلسطین بر این باورند که حملات علیه شبکه‌های ایرانی به دلیل پوشش خبری گسترده حملات و خشونت‌های اسرائیل است.

 

مرجع: پرس تی وی