با توجه به شدت بارش باران؛

مردم خوزستان از توقف و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه مردم با تیم های امدادی همکاری و همدلی لازم را داشته باشند گفت: مردم استان در این شرایط جوی و بارش شدید باران از اسکان و توقف در حریم رودخانه‌های فصلی و مسیل ها خودداری کنند.

به گزارش عروج؛ امیر عباس نجفی با اشاره به آمادگی تیم های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر به منظور پاسخگویی سریع به متاثر از بارش باران بیان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران در خوزستان و بارش برف در ارتفاعات استان، نجاتگران این جمعیت در آماده باش کامل قرار دارند.

وی که به منظور رصد لحظه‌ای شرایط در سراسر خوزستان در مرکز EOC استان مستقر شده،گفت: با توجه به این شرایط ، به تیم واکنش سریع هلال احمر و سایر تیم های عملیاتی آماده باش و فراخوان داده شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: آماده باش تمامی شعب و پایگاه های امداد و نجات، بازخوانی نقشه های خطر با توجه به نوع مخاطره جوی ، رصد بیشتر مناطق دارای سابقه وقوع حوادث و مرور برنامه عملیاتی از پیش طراحی و تمرین شده از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی با توصیه به مردم خوزستان به ویژه ساکنان مناطق و منازل پر خطر برای توجه بیش از پیش به اخطاریه‌های صادره از سوی دستگاه های متولی و مسوول و همچنین ترک فضاهای غیر ایمن گفت: عشایر نیز نسبت به انتخاب محل برپایی چادرهای خود با توجه به بارش ها و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دقت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی که از دیروز پنجشنبه در استان فعال شده تا روز یکشنبه هفته آینده در خوزستان پایدار است.