مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز

مراسم عمامه گذاري طلاب مدارس علميه اهواز با حضور آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان برگزار شد.

مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز، شامگاه چهارشنبه یکم آبان ماه، با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اساتید و طلاب مدارس علمیه خوزستان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که نزدیک به ۵۰ مدرسه علمیه در خوزستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: در اهواز ۱۷ مدرسه علمیه فعالیت می کند.

امام جمعه موقت اهواز حوزه های علمیه خوزستان را در میان حوزه های کشور ممتاز دانست و افزود: این حوزه های علمیه نعمت های الهی هستند که در مسیر ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی حرکت می کنند.

وی با بیان این که در حوزه علمیه خوزستان بیش از ۴ هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند، گفت: ورود به حوزه علمیه نزدیک ترین راه در جهت سربازی برای امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی حوزه های علمیه را سنگر دفاع از فرهنگ علوی و فاطمی دانست و افزود: در سال جاری نزدیک به ۲۰۰ طلبه درخواست تعمیم داشتند که درخواست تعدادی از آنان به آینده موکول شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در دهه ولایت بیش از ۱۰۰ طلبه معمم می شوند، خاطر نشان کرد: امشب بیش از ۶۰ نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز ملبس خواهند شد.

گفتنی است، در این مراسم اصغر غیبی، سردبیر خبرگزاری رسا در دفتر جنوب غرب کشور به لباس مقدس روحانیت تشرف یافت.

مرجع/ رسا