لزوم مناسب سازی محیط تردد معلولان و جانبازان در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بر مناسب سازی محیط تردد معلولان و جانبازان و سایر افراد با نیاز‌های خاص با مشارکت همه دستگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش عروج، محمد خانچی گفت: مناسب سازی محیط تردد معلولان و جانبازان و سایر افراد با نیاز‌های خاص ضرورتی اجتناب ناپذیر و با مشارکت همه دستگاه‌ها  امکانپذیر است.

وی افزود: با توجه به فصل ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط تردد افراد دارای معلولیت و دسترس پذیر کردن حمل و نقل عمومی برای آن‌ها از وظایف دستگاه ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی امر مناسب سازی است.

مهران کریمیان، مدیر کل اداره بهزیستی خوزستان می‌گوید: پیگیری و بررسی روند اجرای مصوبه‌های بیستمین جلسه ستاد مناسب سازی و ارائه گزارش دستگاه‌ها از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده همچون مناسب سازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مناسب سازی و دسترس پذیری معابر و پیاده رو‌های شهری، بررسی وضعیت ورودی و دسترسی به قسمت‌های اداری و عمومی پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی اماکن دولتی مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: انجام بازدید مشترک از مجتمع‌های  بین راهی خدمات رفاهی زیر نظر اداره راهداری از سوی بهزیستی، انجمن معلولان، دفتر فنی مهندسی استانداری و اداره راهداری، بررسی و ارزیابی ساختمان‌های اداری و تقدیر از دستگاه‌هایی که در این زمینه عملکرد بهتری داشته اند، تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی با موضوع مناسب سازی توسط صداوسیما در دستور کار قرار گرفت.