حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده:

کنترل جمعیت آسیب بزرگی برای نظام اسلامی است

امام جمعه موقت اهواز با بيان اين كه كنترل جمعيت آسيب بزرگي براي نظام اسلامي است، به ساختار نهاد خانواده در جهان غرب اشاره كرد و گفت: در جوامع غربي نهاد خانواده هويت اصلي خود را از دست داده و در حال زوال و نابودي است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، درگفتوگو با رسا؛ با اشاره به این که تربیت فرزندان کار بسیار مهم و در برخی از مواقع دشوار است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از خانواده ها فرزندان کوچک و شیرخوار خود را به مکان های نامعلوم آموزشی سپرده تا از آن ها نگهداری کنند و این خطر بزرگی برای تربیت صحیح این فرزندان خواهد بود.

 

وی به روایتی از امام صادق(ع) درباره شیر دهی فرزندان از سوی مادران اشاره کرد و افزود: امام بزرگوار در این روایت بزرگی پاداش مادرانی که به فرزندان خویش شیر می دهند را تبیین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که تاکنون هیچ جایگزینی برای شیر مادر تولید و کشف نشده است، تصریح کرد: شیر مادر تنها برای رشد جسمی فرزند نیست بلکه تأثیر ویژه ای بر قوای روحی، روانی و عاطفی فرزند دارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه با تأکید بر این که خداوند متعال به زن باردار پاداش بزرگی می دهد، اظهار داشت: بنا به روایت پیامبر اکرم(ص) زمانی که زن باردار فرزند خویش را به دنیا می آورد به وی پاداشی داده می شود که تنها خداوند متعال عظمت آن را می داند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنی از رهبر معطم انقلاب پیرامون کنترل جمعیت ابراز داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مسأله کنترل جمعیت در آغاز روند مطلوبی داشته اما در ادامه به بیراهه کشیده شده است.

وی افزود: جامعه ما در برهه کنونی جامعه ای پویا و جوان است اما اگر روند تولید مثل و محدود کردن جمعیت ادامه یابد به یقین در آینده جمهوری اسلامی ایران جمعیت پیری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که امروز نهاد خانواده در جوامع غربی هویت و مفهوم اصلی خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام این مسأله جواز نشده که زنان پا به پای مردان در میدان های گوناگون شغلی وارد کار شوند و زناشویی و وظیفه اصلی یعنی همان مادری و تربیت نسل کارآمد خود را از دست دهند.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: دین اسلام به زنان جواز ورود به مباحث تربیتی همچون معلمی در آموزش و پرورش، بهداشت و پزشکی و استادی دانشگاه را داده است اما باید تربیت فرزندان در اولویت کاری آنان باشد.

تشابه زندگی غربی با زندگی حیوانی

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به مفهوم زندگی و نهاد خانواده در غرب بیان داشت: زندگی در غرب همچون زندگی حیوانی است؛ چرا که در غرب خانواده ها نظارتی بر فرزندان خود ندارند.

وی افزود: خانواده  در غرب پس از این که کودک توانست بر پاهای خود بایستد آن را رها و به حال خویش وا می گذارند و این بزرگترین آسیب اجتماعی است.