کتاب/ دوران طلایی تربیت

كتابي ناب براي پدران و مادراني كه به آينده ي فرزندانشان مي انديشند اين كتاب، نگارش شده است تا راه و روش ايجاد زمينه هاي تربيت ديني را از تولد تا هفت سالگي نشان دهد

کتابی ناب برای پدران و مادرانی که به آینده ی فرزندانشان می اندیشند
این کتاب، نگارش شده است تا راه و روش ایجاد زمینه های تربیت دینی را از تولد تا هفت سالگی نشان دهد
پس چاپ کتابهای موفقی هم چون ریحانه ی بهشتی وصمیمانه باعروس داماد وسرچشمه ی تربیت که مورد استقبال هموطنان عزیز و کارشناسان دینی وفرهنگی قرار گرفته هم اکنون با تلاش انتشارات نورالزهرا س محصول جدیدی را با نام دوران طلایی تربیت که تربیت دینی فرزند از تولد تا هفت سالگی ، و با قلم آقای محمد علی قاسمی به رشته ی تحریر در آماده است

تربیت دینی، یکی از مهم ترین بخش های معارف اسلامی است. باید باور کنیم، تربیت دینی یک باره به وجود نمی آید و انسان به تدریج به آن آراسته می شود؛ اما قبل از آغاز زمان تربیت، باید زمینه های آن را ایجاد کرد. این کار مهم بدون آگاهی و دانش امکان پذیر نیست.
از دیدگاه اسلام و بر اساس سخنان پیشوایان معصوم علیه السلام زندگی تربیتی انسان به سه دوره اصلی تقسیم می شود که رعایت و توجه به آن، از سوی پدران و مادران، مربیان و معلمان، بر توفیق آنان در تربیت فرزندان برومند و پیروان راستین حقیقت می افزاید.
هفت سال نخست، دوران زمینه سازی و تربیت غیر مستقیم است و هفت سال دوم، زمان تمرکز بر تربیت مذهبی و هفت سال سوم، زمان نتیجه گیری و برداشت میوه دو دوره گذشته و پرورش آموخته ها به صورت مشورت و گفتگو است .
این کتاب نگارش شده است تا راه و روش ایجاد زمینه های تربیت دینی را از تولد تا هفت سالگی نشان دهد، این دوره مهم ترین دوران شکل گیری شخصیت کودک است و تربیت درست این زمان، می تواند آینده ای زیبا برای کودک امروز رقم بزند. اگر چه به ظاهر نوزاد کوچک است است، هر آنچه در اطرافش می گذرد، صداهایی که می شوند، آنچه گفته می شود، صحبتهایی که با او می شود و تمام وقایعی که در اطراف او رخ می دهند، او را تحت تأثیر قرار می دهند و هم اکنون آینده او را نشان می دهند.
با برخی از تیترهای این کتاب آشنا شوید :
۱٫ اهمیت تربیت فرزند و زمینه های تربیت از دوران شیرخوارگی
۲٫ بهترین زمان برای تربیت دینی کودک و شناخت آموزه های دینی
۳٫ تربیت جنسی کودک و عوامل انحراف جنسی
۴٫ اهمیت بازی در کودکی و تأثیر آن در شکل گیری شخصیت کودک
۵٫ آشنایی با حقوق فرزندان و تأثیر رعایت آن از کودکی
۶٫ زمینه های ایجاد اعتماد به نفس و تکریم شخصیت در کودکان
۷٫ نقش رفتارهای مثبت و منفی والدین و تأثیر سازنده یا مخرّب آن
۸٫ شناخت ناهنجاری های تربیتی و راه های درمان
این کتاب را میتوان از سایت رسمی این انتشارات به آدرس http:www.noorozahra.ir ویا باشماره ۰۲۵۳۷۷۳۹۱۰۶ تهیه نمود