فرمانده سپاه حضرت ولي عصر (عج) خوزستان:

کار بسیج رسانه اخلاق مداری است

فرمانده سپاه حضرت ولي عصر (عج) خوزستان نهادينه كردن اخلاق مداري در رسانه‌ها را يكي از كارهاي مهم بسيج رسانه دانست.

به گزارش اکسین پرس، سردار حسن شاهوارپور در نخستین نشست طرح بیعت سازمان بسیج رسانه استان خوزستان که در سالن جلسات سپاه حضرت امام حسین (ع) اهواز برگزار شد اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار مهمی که بر عهده بسیج رسانه است نهادینه کردن اخلاق مداری در عرصه رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: همچنین رسانه‌ها با نقد عملکرد مسئولان در مواجهه با این موضوع، آستانه تحمل خود و مسئولان را ارتقا می‌بخشند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: هر چه آستانه تحمل ما بالا‌تر باشد به‌‌ همان میزان هم می‌توانیم گستره دید خود را ارتقا بخشیم.

وی در ادامه به بیان نگاه جامعه به رسانه‌ها پرداخت و گفت: مردم به دنبال این هستند موانع سد راه آینده خود را بشناسند و رسانه‌ها در این مورد می‌توانند کمک شایانی به جامعه کنند.

* بیکاری در جامعه امروز

شاهوارپور، بیکاری را یکی از تهدیدات جامعه فعلی بیان کرد و افزود: متاسفانه علل و عوامل بیکاری در رسانه‌ها بررسی و نقد نشده است.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات بیکاری به خود بیکاران باز می‌گردد که باید بررسی شود که چرا این‌ دسته افراد مشغول نشده‌اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، دولت و سازمان‌های مربوط به اشتغالزایی را دو طرف دیگر بحث بیکاری بیان کرد و گفت: سرچشمه بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق، بیکاری افراد جامعه است.

 

*همکاری بسیج با رسانه‌ها

وی در ادامه به موضوع همکاری بسیج با رسانه‌ها پرداخت و گفت: بسیج مستضعفین ظرفیت بسیار بالایی در بحث خبررسانی دارد زیرا در کوچک‌ترین روستاهای استان نیز پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد و خبرنگاران زیادی نیز با باشگاه خبرنگاران بسیج همکاری می‌کنند.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران در استان خوزستان به سیستم یکپارچه ارتباطی پایگاه‌های مقاومت بسیج در کشور اشاره کرد و افزود: در این شبکه هر اتفاقی که در کوچک‌ترین روستا‌ها رخ دهد به اطلاع ما رسانده می‌شود که این می‌تواند برای رسانه‌ها خوراک خبری خوب و مطلوبی باشد.

وی حرفه‌ای عمل کردن در رسانه‌ها را یکی از وظایف آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: نشریات و رسانه‌هایی که تازه فعالیت خود را آغاز می‌کنند باید نگاهشان آموزش محور باشد و به پرسنل خود، آموزش‌های لازم را بدهند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، عرصه مطبوعات و رسانه‌ها را عرصه‌ای حرفه‌ای دانست و تاکید کرد: نگاه حرفه‌ای و آموزش دو مقوله مهم در این رسانه است.

وی یادآور شد: باید سطح خود را بالا ببریم، به آن چیزی که هم اکنون در اختیار داریم اکتفا نکنیم و با توجه شرایط پیش برویم.

به گفته شاهوارپور، اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید در کار رسانه‌ای نقادانه عمل کنیم نه اینکه در همه شرایط از خوبی‌ها بگوئیم.

این فرمانده خوزستانی رسانه‌ها را یکی از عوامل تاثیر گذار در بنیان‌های فکری جامعه بیان کرد و گفت: باید انتخابات ما به سمتی برود که فراقومی شود که انجام این مهم بر عهده رسانه‌هاست.