دستورات قرآن در مورد تعامل با كفار

قاعده نفی سبیل و موضوع حق غنی سازی اورانیوم

مقدمه: خداوند در قرآن کریم آیه ۱۴۱ سوره نساء می فرماید: «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً؛ هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود»، و بر همین اساس حضرت آیت الله امام خمینی ره در کتاب تحریر الوسیله می فرماید: «اگر روابط تجاری […]

مقدمه:
خداوند در قرآن کریم آیه ۱۴۱ سوره نساء می فرماید: «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً؛ هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود»،
و بر همین اساس حضرت آیت الله امام خمینی ره در کتاب تحریر الوسیله می فرماید:
«اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می شود. در اینجا فرقی میان استیلاء سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد. اگر روابط سیاسی که بین دولتهای اسلامی و دول بیگانه بسته می شود و برقرار می گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی اینها گردد، برقراری روابط حرام است و پیمانهایی که بسته می شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمامداران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این چنانی هر چند به وسیله مبارزه منفی باشد.»، تحریرالوسیله، امام خمینی ره ، ج ۱، ص ۱۸۵

در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد ما از ان.پی.تی خروج کردیم و دشمنی که هر روز تهدید نظامی می کرد هیچ غلطی نتوانست بکند. آنها جرات ندارند یک تیر به سمت ایران شلیک کنند چه برسد به جنگ با ایران. ما تعجب می کنیم کشور آمریکا که در جریان سوریه توانایی نداشت وارد جنگ شود چگونه به خود جرات می دهد ایران را تهدید نظامی بکند.
من گمان می کنم آنچه به آنها جسارت داده حرکات ذلیلانه برخی از آقایان در برقراری ارتباط با آمریکا است. بدون شک تلاش برای برقراری رابطه با آمریکا از سوی ایران موقعیت سیاسی و اقتدار ایران را متزلزل کرده است. حالا آمریکایی ها گمان می کنند اگر به ایران پشت کنند یا تهدید نظامی کنند ایران در فلاکت اقتصادی و نظامی خواهد مرد.
بهتر است اندیشمندان و متفکرین سیاسی در وزارت امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری قدری بیندیشند که امنیت خاور میانه ثبات اقتصادی کل دنیا را در پی دارد. به یقین آمریکا می داند اگر پا روی دم شیر خاورمیانه یعنی ایران بگذارد به هیچ وجه توانایی تحمل تبعات اقتصادی آن را نخواهد داشت.
اینکه دم از جنگ می زنند نشانه اوج ضعف دشمن است. دقیقا مثل کسی که کارد به استخوانش رسیده باشد و آخرین گزینه را جنگ بداند.
بهتر است عزیزان شیوه برخوردهای خود را با غرب که بوی حقارت می دهد تغییر دهند قبل از اینکه دلهای مردم از این چیزی که هست مکدرتر شود.
وقتی ما در ژنو آن زیر بار آن تعهدات حقیرانه رفتیم، بسیار احساس حقارت کردم. ما مجبور شدیم ذخایر غنی شده اورانیوم را که میلیاردها دلار برای ساخت و فراوری آن هزینه کرده بودیم اکسید کنیم. و اجازه تولید و فراروری هم نداشته باشیم و به آنها اجازه دهیم هر وقت و هر ساعتی که دلشان بخواهد از تاسیسات هسته ای ما بازدید کنند و به طور مستمر دوربین های خودشان را بکارند و عبور و مرور دانشمندان ما را رصد کنند و چندین بند دیگر که آقای ظریف گوییا جرات افشای آن را ندارد، در ازای لغو ۶ ماهه و اندک اندک فقط برخی از تحریم ها و آزاد کردن فقط بخشی اندکی از دارایی های بلوکه شده، و ما نمی دانیم چه تعهدات ذلیلانه دیگری را پذیرفته ایم؟
ما از این وضعیت اصلا رضایت نداریم و خواستار تجدید نظر آقایان در این تعهدات هستیم. قبل از آنی که خون مادران و همسران شهید به جوش آید باید کاری کرد.
بر همین مبنا مبحث ان.پی.تی و اجازه دادن به دشمنان اسلام و ایران در بازرسی از تاسیسات هسته ای در هر شرایطی، خلاف دستورات قرآن و احکام دینی است. چراکه خداوند هیچ راهی را برای تسلط دشمن بر مسلمان ها قرار نداده است و این دستور و حکم صریح قرآن است.
آدرس:
http://majidfazilat.blogfa.com/post-897.aspx