استاد حوزه علميه خوزستان:

عمل به دانسته ها رمز موفقیت در تبلیغ

استاد برجسته حوزه علميه خوزستان كلام نافذ را از مهم ترين عوامل تأثيرگزاري در تبليغ خواند و گفت: براي دستيابي به اين مهم بايد در مرحله نخست به گفته هاي خويش عمل كنيم تا تأثير بيشتر بر ديگران داشته باشد.

آیت الله سید طیب موسوی، استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با رسا، با اشاره به این که از مهم ترین ویژگی های تربیت اسلامی توجه به کلام و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، ابراز داشت: وسعت علم امامان به اندازه ای بزرگ است که می توان از آن به عنوان دریای بی کران معرفتی دینی و الهی یاد کرد.

 

وی با تأکید بر جایگاه تبلیغ و انتشار مذهب تشیع در جهان خاطرنشان کرد: اگر خواستار دستیابی به موفقیت های بزرگ در کار فرهنگی و تبلیغی هستیم باید در نخستین مرحله به گفته های خویش عمل کنیم.

آیت الله موسوی در ادامه با بیان این که اخلاق تأثیر ویژه ای در تربیت نسل جوان دارد، اظهار داشت: جهان اسلام پیامبری دارد که رتبه برتر اخلاق مداری را به خود اختصاص داده است.

بهره گیری از احادیث و روایات به جای ترواش های ذهنی در حلقه های تربیتی

مؤسس حوزه علمیه امام صادق(ع) اهواز ابرازداشت: در حلقه های تربیتی و معرفتی که در مساجد برگزار می شود باید از احادیت و روایت صحیح بهره برد و کمتر از تراوش های ذهنی استفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان به تأثیرات معنوی حفظ احادیث ناب محمدی اشاره و تصریح کرد: حفظ احادیث ناب پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) سعادت دنیایی و اخروی را به همراه دارد.

وی افزود: علم اندوزی و فراگیری دانش مهم ترین رسالتی است که انسان باید در طول عمر خود به آن توجه داشته باشد؛ چرا که این مهم وی را به کمال دنیایی و اخروی می رساند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش تأکید کرد: عمل به گفته های خویش می تواند نفوذی در دل مردم ایجاد کند که این مهم رمز موفقیت در فعالیت های تبلیغی و مذهبی خواهد بود.

 

مرجع / فارس