دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان:

طرح جدید ستاد احیای امر به معروف درباره حجاب، در مجلس خاک می‌خورد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با تأکید بر اینکه باید نسبت به مسائل جامعه طرح جدید داشته باشیم، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر طرحی ایجابی و قانونی در زمینه حجاب به مجلس فرستاد است، اما متاسفانه با وجود اینکه هشت بار ویرایش شده است همچنان در مجلس خاک می‌خورد.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان؛ بهمن شهریاری در نشست خبری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که پیش از ظهر امروز ۲۱ فروردین در دفتر این ستاد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی قرار گرفته است که می‌شود گفت از خیلی گذرگاه‌ها عبور کرده است و الان در پیچی هستیم که به تعبیر رهبر انقلاب یک پیچ تاریخی است.

وی ادامه داد: تاریخ حکومت‌های فراوانی را به خود دیده است که به نام مردم شروع کردند، اما از مردم سوء استفاده کردند. انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که دنیا بین دو بلوک شرق و غرب بود، اما امام بلوک متفاوتی ایجاد کرد که سلطه غرب و شرق را از بین برد و این کار را به کمک مردم انجام داد.

شهریاری اظهار کرد: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت سناریو‌های متفاوتی برای مواجهه با انقلاب تعریف و باز تعریف شده است؛ ترورها، کودتاها، جنگ نظامی علیه انقلاب به راه انداختند و توطئه‌های خود را ادامه دادند تا زمانی که به پاییز ۱۴۰۱ رسیدیم. طراحی فتنه سال ۱۴۰۱ در بلژیک شروع شد که تعدادی کشور اروپایی و منطقه نشستند و جلسه برگزار کردند که منجر به سیزده مصوبه شود و قصه مهسا امینی یکی از مصوبات آن‌ها بود. هدف آن‌ها عبور از انقلاب اسلامی در بستر فرهنگی و بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌ها بود.

وی ادامه داد: در ۲۸ آبان سال ۱۴۰۱ در نامه سنتکام، نماینده اروپا در منطقه به پنتاگون به پنج موضوع اشاره شده است؛ اول اینکه در مواجهه با انقلاب اسلامی فریب آدم‌های خود را خوردیم و آن‌ها به ما اشتباه گرا دادند. انتظار می‌رفت حوادثی که در ایران شکل گرفته شکاف بین شیعه و سنی ایجاد کند، اما نتیجه نگرفتیم. انتظار داشتیم نیرو‌های مسلح به هم بریزند و به جان یکدیگر بیفتند که این نیز محقق نشد. مردم ایران براندازی را مشق کردند، اما هنوز آماده براندازی نیستند و باید به عنوان یک قدرت به مشرق زمین نگاه کرد.

دبیر ستاد امر به معروف خوزستان گفت: یکی از دیوار‌های نفوذناپذیری که امروز دشمن نگران آن است، حجاب است. سخن بر سر روسری و چادر نیست؛ بحث این است که حجاب از نظر آن‌ها سدی است که اگر برداشته شود دسترسی‌ها آزاد می‌شود و می‌‎توان با آن از ارزش‌ها و آرمان‌ها عبور کرد.

وی ادامه داد: بحث ما در زمینه حجاب این است که با منطقی که دشمن به روسری و چادر، نه می‌گوید، به همه چیز می‌تواند نه بگوید و این حدیقف ندارد. سناریوی دشمن در این زمینه برای ما نخ‌نما است و طراحی آن‌ها از پیش لو رفته است و می‌گذرد، اما در این حوادث چه باید کرد؟ برخی در حق ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظلم می‌کنند. همه فکر می‌کنند ستاد مسئول حجاب است، اما ستاد مسئول حجاب و نماز نیست. رهبر انقلاب در سال ۹۲ در جلسه با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرمودند شما ستاد «احیا»‌ی امر به معروف و نهی از منکر هستید، شما نمی‌توانید تصدی‌گری کنید، وقتی ستاد احیا هستید ظرفیت مردم را به کار بگیرید و به کمک مردم ارزش‌ها را احیا کنید.

وی افزود: قانون در این باره چه می‌گوید؟ ما دو ماده قانونی داریم ماده ۴۲۷ و ماده ۸۲۰ که طبق آن‌ها ۳۳ دستگاه مأموریت دارند هنجار‌ها و ارزش‌هایی را که دچار مسئله می‌شوند حل و فصل کنند و اگر این ۳۳ دستگاه به خوبی به وظایف خود عمل کنند، نیازی به گشت ارشاد نیست. طبق قانون هر دستگاه و مسئولی که ترک فعل کند، از طریق دادستانی پیگیری می‌شود، چنانکه در حال حاضر نامه سه نفر از مدیران اهواز که ترک فعل کرده بودند، به دادستانی ابلاغ شد.

شهریاری با بیان اینکه سازماندهی مردم در هجده عرصه امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف ما است، گفت: ما در هجده عرصه فعالیت می‌کنیم که حجاب و عفاف یکی از این عرصه‌ها است. مسئولین، زیست محیط، بهداشت و درمان و آموزش از دیگر عرصه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند. مردم باید سازماندهی شوند و در ۱۸ عرصه تخصصی که یکی از این عرصه حجاب و عفاف است فعالیت کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با تأکید بر اینکه باید نسبت به مسائل جامعه طرح جدید داشته باشیم، اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر طرحی نوشته که به ویرایش هشتم رسیده است. ما از مسئولین گله داریم چراکه این طرح همچنان در مجلس شورای اسلامی بر زمین مانده و خاک می‌خورد. این طرح، گشت ارشاد و درگیری ندارد. یک طرح ترکیبی ایجابی و قانونی است، اما به آن ترتیب اثر داده نمی‌شود. مجلس به کلیت آن رای داده است، اما منتظر جزئیات آن هستیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس اگر به این طرح اعتماد کنند قول می‌دهیم کمتر از دوسال می‌توان ویترین جامعه را بهتر کرد و این کار بدون درگیری و مشکل و نگرانی از تقابل مردم با مردم قابل انجام است. این طرح مطالبه ما است.

شهریاری گفت: در حال حاضر غرفه‌هایی با نام غرفه همیشه بهار در مناطق کیانپارس، وهابی، زیتون کارمندی، خیابان نادری و یک غرفه سیار بین کوروش و پادادشهر راه اندازی شده است که از مردم به ویژه بانوانی که حجاب ندارند پذیرایی می‌کند و برنامه‌های مشاوره و طرح‌های فرهنگی دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در پایان گفت: این ستاد یک درگاه اطلاع رسانی با شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۲۴ در پیام رسان ایتا دارد که مردم می‌توانند موارد تخلف را از آن طریق به ما گزارش بدهند.