طرح آبرسانی به ۲ روستای شهرستان کرخه به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی به روستاهای گریز کریدی و شندی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در آستانه عید سعید فطر به بهره برداری رسید.

به گزارش عروج، مجری طرح های آبرسانی شهرستان های شوش و کرخه افزود: با بهره برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۸۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر برطرف شد.

سیدشهرام مشعشعیان با اشاره به مشکل دیرینه تامین آب شرب این روستاها افزود: این ۲ روستا پیش از این با مشکل جدی فشار پایین و قطعی مکرر آب مواجه بودند.

وی ادامه داد: این طرح شامل احداث ایستگاه پمپاژ مجهز به سیستم گند زدایی(کلر زنی) با دبی ۱۲ لیتر برثانیه و اجرای ۵.۴ کیلومتر خط انتقال است.

مشعشعیان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای محروم به ویژه روستاهای خوزستان گفت: با اجرای این پروژه اهالی روستاهای گریز کریدی و شندی شهرستان کرخه از آب با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان ایران و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

چهار هزار روستای خوزستان دارای تنش آبی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم تامین آب شرب پایدار و باکیفیت این روستاها با تعریف دهها طرح آبرسانی در سطح استان به صورت جدی دستور کار قرار گرفت. تا کنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شده است و بر اساس اعلام سازمان آب و فاضلاب خوزستان مقرر شده است تا روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان تا پایان امسال به صفر برسد.