شیوخ فتنه در لبنان چه می کنند

"شيخ ماهر حمود" امام جمعه اهل تسنن شهر صيدا درباره اين افراد گفته است: جهالت، ناداني مزمن، پافشاري بر اشتباه و دروغگويي، شاخصه هاي اصلي شيوخ فتنه مي باشد.

یک روز پس از انفجارهای تروریستی در شهر طرابلس لبنان، محمدنجیب عزمی میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، روز شنبه (۲۴ اوت / ۲ شهریور) را به خاطر همبستگی با خانواده قربانیان و رد تروریسم روز عزای رسمی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دویچه وله؛ در همبستگی با خانواده قربانیان، همه شهروندان لبنان روز شنبه یک ساعت دست از کار کشیدند. خانواده قربانیان این اقدام تروریستی نیز به خاطر قطعه قطعه شدن بسیاری از اجساد، تصمیم گرفتند خاک‌سپاری اجساد را جمعه شب انجام دهند.
همچنین به گزارش این خبرگزاری؛ پلیس لبنان روز شنبه یکی از علمای وهابیت را در ارتباط با این اقدام تروریستی دستگیر کرده است.
گفته می‌شود شیخ احمد الغریب روز جمعه، قبل از انفجار در جلوی یکی از دو مسجد محل حادثه دیده شده و در منزل او چند مسلسل و نارنجک دستی کشف و ضبط شده است.
اخیرا نیز در لبنان شخصی به نام احمد الأسیر ملقب به شیخ فتنه با حمایت های مالی کشورهای منطقه با داعیه دفاع از اهل تسنن در برابر شیعیان این کشور، با توهین به مقدسات شیعیان، بستن راه ها و ضرب و شتم مردم، دولت و طوایف دیگر را وادار به واکنش نمود و در نتیجه قائله ای را به نام خود در این کشور ثبت کرد.
قابل ذکر است این گونه افراد حتی نزد اهل تسنن نیز جایی نداشته و به افراطی گری، وهابیت و سلفی گری شهرت دارند. "شیخ ماهر حمود" امام جمعه اهل تسنن شهر صیدا درباره این افراد گفته است: جهالت، نادانی مزمن، پافشاری بر اشتباه و دروغگویی، شاخصه های اصلی شیوخ فتنه می باشد.