شهر به شهر به دنبال عدالت…

هفته گذشته جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار با مطلع شدن از دستگیری یک جوان عدالتخواه و ارزشی به نام محمد پیرو در بندر دیلم صرفا به علت نگارش مقاله ای انتقادی نسبت به قاچاق گازوئیل و بی تفاوتی مسئولان این شهر، پس از تحقیقات اولیه وارد این موضوع شده و به قصد حمایت از آقای محمد […]

هفته گذشته جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار با مطلع شدن از دستگیری یک جوان عدالتخواه و ارزشی به نام محمد پیرو در بندر دیلم صرفا به علت نگارش مقاله ای انتقادی نسبت به قاچاق گازوئیل و بی تفاوتی مسئولان این شهر، پس از تحقیقات اولیه وارد این موضوع شده و به قصد حمایت از آقای محمد پیرو و سایر عدالتخواهان بندر دیلم ازشهر مقدس قم به سمت استان بوشهر و بندر دیلم سفر کردند.
البته این اولین باری نیست که طلاب عدالتخواه به شهر های دیگر سفر کرده و از عدالتخواهان آن شهرها حمایت کرده اند
با ورود آنها به شهرستان دیلم خبر حمایت طلاب عدالتخواه کشور بالاخص طلبه سیرجانی از عدالتخواهان دیلم در صدر اخبار قرار گرفت.
طلبه سیرجانی ضمن سخنرانی در یکی از مساجد شهر و مطرح کردن اهداف نهضت عدالتخواهی، گفت : باید جوانان حزب اللهی از یکدیگر حمایت کنند
پس از جلسات مختلف با جوانان ولایی و گفت و گو با مسئولین دلسوز آن شهرستان از جمله فرمانده محترم سپاه بندر دیلم تصمیماتی جهت حل معضل قاچاق سوخت و برخی مشکلات دیگر در آن شهر اتخاذ گردید.
گفتنی است جوانان عدالتخواه دیلمی در پی تصمیمات اتخاذ شده، در اعتراض به تسامح برخی مسئولین بندر دیلم در خصوص مقابله با فساد و عدم برخورد قاطع با معضل قاچاق سوخت از میدان امام خمینی این شهر تا امام زاده عبدالله همراه با حمل پرچم و پلاکاردهایی مشتمل بر بیانات امام خامنه ای حفظه الله تعالی پیاده روی کردند. این پیاده روی در سطح شهرستان دیلم و استان بوشهر بازخورد قابل توجهی داشت.
در ادامه این سفر عدالتخواهانه، طلاب عدالتخواه، استان بوشهر را به قصد استان خوزستان ترک کردند
اولین مقصد در استان خوزستان، شهر شهید پرور اهواز بود
در اهواز نیز جلساتی با بعضی از جوانان و دانشجویان ارزشی برگزار و راه کارهای مطالبه عدالت مورد بررسی واقع شد.
طلبه سیرجانی وهمراهان ضمن حضور در مسجد صاحب الزمان و دیدار با امام جماعت ونمازگزاران این مسجد در ارتباط با حرکت های عدالتخواهانه ای که در سراسر کشور در حال شکل گیری است توضیحاتی دادن
لازم به ذکر است که طلبه سریجانی در نشستی که با فعالان فرهنگی استان داشتن به بررسی موانع و چالش های پیش روی جریانات عدالتخواهی و در مورد اهداف پیش روی حرکت به بحث و بررسی پرداختند.
طلبه سیرجانی و همراهان پس از اهواز به دعوت جوانان حزب الله شهرستان ایذه به آنجا سفر کرده و در جلسه هفتگی هیئت انقلاب اسلامی ایذه حضور یافتند.
طلبه سیرجانی که سخنران این مراسم بود ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این مراسم گفت:
ما معتقدیم بزرگ ترین خطری که نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید می کند دشمن خارجی نیست بلکه تهدیدات درونی است ، ظلمی که بعضی از مسئولان ظاهر الصلاح اما نااهل انجام می دهند بیشترین ضربه را به این نظام الهی وارد می کند.
باید جوانان ارزشی وارد بحث عدالتخواهی شده و مطالبات ولایت را جامه عمل بپوشانند
طلبه سیرجانی افزود : مهم ترین مطالبه ولایت در طول ۲۴ سال گذشته بحث عدالت بوده است ما قصد داریم به مدد الهی برای یاری ولایت و زمین نماندن مطالبات امام خامنه ای، قیام کنیم.
حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی پس از ذکر تاریخچه ای از جریان عدالتخواهانه کشوری بیان کرد: ما به دنبال راه اندازی یک نهضت عدالتخواهی هستیم و در این مسیر دست همه عزیزان را به یاری می فشریم
پس از سخنان طلبه سیرجانی جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید:
طلبه سیرجانی در پاسخ به سوال یکی از جوانان که آیا شما از ولی فقیه در مورد کارهایتان اجازه گرفته اید؟ گفت: ما معتقدیم در مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، جوانان و نیروهای حزب اللهی و ارزشی باید مسائل را به درستی درک کرده و اقدام کنند چرا که استجازه از ولی فقیه در بسیاری از موارد میسر نبوده و اگر بر فرض مسیر هم باشد کار درستی نیست.
در مکتب شیعه آن چه اصالت دارد عقل است باید انسان های مومن وحزب اللهی در مسائل مختلف با فکر و مشورت و تحقیق به یک نتیجه درست رسیده و اقدام نمایند
حجت الاسلام جهانشاهی سپس گفت : آقای صفار هرندی در جمع طلاب مدرسه حقانی قم بیان می کرد که من همیشه به بچه های حزب اللهی می گفتم شما باید نسبت به آقا مثل مقداد باشید نسبت به امیر المومنین که هر وقت آقا گفتند، شمشیر را غلاف کنید و هر وقت آقا گفتند، شمشیر را از غلاف بیرون بیاورید ، آقای صفار می گوید در جلسه ای خصوصی من همین را به آقا ارائه دادم که آقا من به بچه های حزب اللهی این مطلب را می گویم، درست است یا خیر؟ آقا فرمودند: خوب است اما کامل ترش این است که به بچه ها دو کلید واژه یاد بدهید : تقوا و بصیرت
یکی دیگر از اساتید معروف و متدین حزب اللهی می گوید چند سال قبل جمعی از دانشجویان که دیداری خصوصی با آقا داشتند به نشانه ابراز اردات خود به آقا شعار می دهند : از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
آقا در اثناء سخنانشان می فرمایند : این شعار ، دقیق نیست چون بنده نمی توانم خیلی از جاها حتی اشاره کنم و خود شما باید بفهمید که چه کار کنید؟

در ادامه طلبه سیرجانی می گوید: چندی پیش خدمت آیت الله قائم مقامی بودیم ایشان نیز به طور مفصل به این سوال پاسخ گفتند؛ آیت الله قائم مقامی گفتند: برای یک انسان حزب اللهی اصل ملاک این است که ببیند رفتار او، مورد رضایت ولی فقیه زمان
قرار دارد یا ندارد اما مکانیزم این که متوجه شویم چیزی مرضی آقا هست یا نیست، دائما سوال و پرسش و استفتاء و این ها نیست. در مکتب شیعه عقل اصالت دارد، انسان خودش باید بفهمد در این سیستم شخص خودش قبل از این که مقام بالاتر بگوید باید بفهمد و به وظیفه اش عمل کند.

ایشان با ذکر خاطره ای از زبان حاج حسین الله کرم به سخنان خود در این موضوع پایان دادند:
حاج حسین الله کرم می گوید ما جمعی از بچه های انصار حزب الله در اوایل راه اندازی این تشکل خدمت آقا رسیدیم یکی از دوستان در انتهای جلسه گفتند: آقا شما یک نماینده تعیین کنید تا ما هر سوالی داشتیم با شما هماهنگ کنیم ، آقا می فرمایند: نیازی به این کار نیست و اصلا درست هم نیست شما خودتان بنشینید فکر کنید، مشورت کنید و عمل کنید و اگر اشتباه بود من به شما می رسانم و فرق شما با بقیه این است که شما گوش می کنید

در انتهای جلسه، نیز پادکستی صوتی از بیانات مقام معظم رهبری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و ضرورت نظارت مردمی بر عملکرد مسئولان پخش گردید.

پس از این جلسه، نشستهای دیگری با بعضی از جوانان شهرستان ایذه برگزار شد.
طلبه سیرجانی ضمن دیدار با امام جمعه محترم ایذه از مواضع انقلابی وی تقدیر کرده و ارتباط خوب بچه های حزب اللهی ایذه با امام جمعه را یک نکته برجسته و مثبت ارزیابی نمود و از حمایت های ایشان از حزب الله شهر تقدیر نمودند.
امام جمعه ایذه نیز ضمن بیان مطالبی برای طلبه سیرجانی و همراهان آرزوی موفقیت نمودند.
مقصد بعدی شهرستان اندیکا بود. در این شهرستان، عدالتخواهان با برخی از مسئولان شهر از جمله فرمانده سپاه و تعدادی از جوانان حزب اللهی دیدار نمودند.
گفتنی است این سفر همچنان ادامه داشته و مقصدهای بعدی عدالتخواهان شهرستان مسجد سلیمان ، دزفول، اندیمشک، بروجرد و احتمالا همدان خواهد بود.

صادق افشاری