شهرداری باید برای سرمایه های سرگردان هم برنامه داشته باشد

دکترای مدیرت کسب و کار در خصوص راه های درآمدزایی شهرداری ها گفت: سرمایه های سرگردان زیادی در جامعه وجود دارد که شهرداری حتی برای مبالغ کم در حد ۵ میلیون تومان هم برنامه داشته و از این ظرفیت بزرگ جامعه استفاده کند.

به گزارش عروج، داریوش آرمات در حاشیه نشست تخصصی نخبگان، متخصصان و کارشناسان شهر با موضوع اقتصاد و درآمد های پایدار شهری که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و عموم مردم برگزار شد با بیان اینکه شهرداری ها نباید از رویکرد مشارکت غافل باشند، اظهار کرد: مشارکت سیاستی است که سرمایه گذار و شهروند غیر فعال را فعال می‌کند، زیرا منفعت و سود خود را در این مشارکت می‌بیند.

وی افزود: روالی که شهرداری‌ها به آن تاکید دارند مدل هایی از درآمد زایی است که شهروند احساس مقاومت در برابر آن را دارد که همه‌ی آنها قابل مدیریت و ساماندهی هستند و می‌توان از آن کسب درآمد کرد.

دکترای مدیریت کسب و کار عنوان کرد: می‌توان با روان سازی قوانین برای این مجموعه و تبیین یک شیوه نامه سرمایه گذاری مناسب، موانع را رفع و با تسهیل کردن این موضوعات، مردم را به مشارکت دعوت کرد. 

آرمات ادامه داد: شهرداری ارگانی است که از روز تولد تا فوت، با تمام افراد جامعه در ارتباط است، بنابراین باید در همه‌ی حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی برنامه داشته باشد.

وی یادآور شد: کلید واژه و راهکار ما در خصوص اینکه شهرداری ها احیا شوند مشارکت، است که مردم به وسیله آن احساس رضایت می‌کنند و مشارکت جنبه هایی دارد که در بخش ها و سیاست های مختلف شهرداری قابل تعریف و سازماندهی است. 

این کارشناس حوزه کسب و کار تشریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری اگر مردم را از نظر توانمندی های مالی به سه بخش خرد، متوسط و کلان تقسیم کنیم، شهرداری باید در تمام این بخش ها برنامه داشته و اگر خللی در مشارکت هریک این بخش ها باشد باید ایراد را در سیستم جذب سرمایه گذار شهرداری جستجو کرد. 

آرمات به سرمایه های سرگردان در جامعه و بعضا اتلاف آن ها در بعضی از کلاهبردای ها اشاره کرد و افزود: شهرداری باید حتی برای مبالغ کم در حد ۵ میلیون تومان هم برنامه داشته و از سرگردان ماندن سرمایه ها و ظرفیت بزرگی که جامعه در این حوزه دارد، استفاده کند که موفقیت در این حوزه می تواند به یک معامله برد برد بیانجامد.