شهدا آزادی و ارزش‌ها را به ما بخشیدند

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه ترکنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم، در حقیقت شهدا آزادی، دین، ارزش‌ها، نفی استعمار و استثمار را به ما بخشیدند.

به گزارش عروج، جلسه ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان امروز در استاندار خوزستان برگزار شد، علی اکبر حسینی محراب با بیان اینکه شهدا همه چیز را به ما بخشیده‌اند، اظهار داشت: اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم، در حقیقت شهدا آزادی، دین، ارزش‌ها، نفی استعمار و استثمار را به ما بخشیدند.

وی با بیان اینکه اگر سردار سلیمانی و لشکرش در سوریه، عراق و لبنان نمی‌جنگیدند، معلوم نبود که چه بر سر ما و خانواده‌هایمان می‌آمد،گفت: هر چه برای شهدا و خانواده‌های آنان کار کنیم باز هم کم است. شهدا یک مسیر حسینی را پیمودند و ما باید پیام‌رسان آن‌ها باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید در کنگره شهدا از کارهای فاخر و جدید بهره ببریم  افزود: تجربیات همه کنگره‌های شهدا جمع‌آوری شود و از موثرترین کارهایی که در این راستا صورت گرفته است الگوبرداری شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه منویات رهبر معظم انقلاب بهترین راهنمای ما است، ادامه داد: تمامی فعالیت‌ها بر مبنای مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری به عنوان حکیم و دانشمند بزرگ دوران اجرا شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت مخاطبان گفت: اگر مخاطبان کنگره را بشناسیم در آن صورت می‌توانیم کار فاخر و موثر تولید کنیم؛ بنابراین نباید از جوانان، نوجوانان، طلاب، فعالان جوان حوزه‌های مختلف  مانند ورزشکاران، اصناف و غیره غافل شد.

حسینی محراب با بیان اینکه شهدای شاخص استان به عنوان چهره‌ها و قهرمانان ملی استان معرفی شوند، گفت: از ظرفیت جوانان، اساتید، هنرمندان، مورخان، روانشناسان اجتماعی و جامعه شناسان در برگزاری کنگره استفاده شود.

استاندار خوزستان  با اشاره به اینکه سیره شهدا در جامعه روایت شود، اظهار داشت: کنگره ملی شهدا باید در شهرستان‌ها نیز برگزار شود، همچنین هر دستگاه در مسئولیتی که برای انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی بر عهده او قرار گرفته است به جای معرفی خود در این کنگره، شهدا را معرفی کند.

کنگره شهدای خوزستان خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.