شفای دختر بچه اهوازی بدست مبارک امام رضا علیه السلام

وقت نماز فرا مي رسد و امام براي گرفتن وضو به حياط منزل مي آيند كه ناگهان صداي گريه دختر بچه اي را مي شنوند.علت گريه او را سوال مي كنند. جواب مي دهند...

عروج؛ در کتاب عیون الارخبارامام رضا علیه السلام  وارد شده که وقتی به شهر بصره می رسند از مرز خشکی عراق و ایران که اکنون آن را مرز شلمچه می نامند وارد ایران می شوند. در یک روایت آمده ایشان ابتدا وارد خرمشهر شده و به روایت دیگر مستقیما به طرف شهر اهواز حرکت می کنند. امام به اهواز که می رسند در حومه شهر در منزل یکی از شیعیان اسکان پیدا می کنند. ایشان به دلیل طولانی بودن سفر و خستگی راه دچار بیماری می شوند و از دانشگاه جندی شاپور اهواز برای معاینه امام طبیب می آورند ،طبیب بعد از معاینه دارویی تجویز می کند که آن را می بایست با پودر نیشکر مخلوط کرده تا امام میل کنند تا بهبودی پیدا کنند. اما در آن زمان اطراف اهواز را خشکسالی فرا گرفته بود و نیشکری پیدا نمی شد. وقتی خبر به امام می رسد ایشان میفرمایند به شهر اهواز رفته و درب فلان شیعه ما را زده و از او برای من نیشکر مطالبه کنید . یاران بدستور امام عمل کرده و نیشکر را دریافت می کنند آن شخص بعد از دادن نیشکر می گوید: احدالناسی خبر نداشته که من در منزلم نیشکر دارم.و آنان قضیه را برای وی تعریف می کنند.

یاران حضرت نیشکر ها را تبدیل به پودر کرده و با دارو مخلوط می کنند.امام که دارو را میل می فرمایند حالشان قدری مساعد می شود. وقت نماز فرا می رسد و امام برای گرفتن وضو به حیاط منزل می آیند که ناگهان صدای گریه دختر بچه ای را می شنوند.علت گریه او را سوال می کنند. جواب می دهند: یابن رسول الله دختر میزبان شماست و دوست دارد شما را ملاقات کند اما والدین ایشان می ترسند اساعه ادب شود ، اجازه نمی دهند خدمت شما برسد. امام می فرمایند اشکالی ندارد او را بیاورید .وقتی امام دختر بچه اهوازی را می بینند ،مشاهده می کنند که او از دو چشم نابینا است. علت را سوال می کنند ، جواب می دهند او نابینای مادر زاد است. امام به یکی از یاران خود می فرمایند من وضو می گیرم  و شما ظرفی را زیر دستان من بگیرید و نگذارید قطرات وضوی من به زمین بریزند و آنها را در ظرف جمع کنید. وقتی امام مشغول وضو گرفتن می شوند یاران حضرت به فرمایش ایشان عمل می کنند و پس از آن ظرف آب را خدمت حضرت می آورند و ایشان دستان مبارک خود را در آن ظرف آب فرو برده و چند قطره از آن به صورت دخترک می پاشند که در این حال چشمان نابینای دخترک بینا شده و خود را در دامان امام رضا علیه السلام می بیند و امام او را مورد نوازش قرار می دهند .

و این اولین معجزه امام رضا علیه السلام در کشور ایران بوده که در حومه شهر اهواز اتفاق افتاده است.