شعر/ تقدیم به شهدای زیارت اربعین حسینی

به یاد شهید علی تمیمی و همسر و دختر خردسال محمد عفراوی عزیز که جانشان را پای زیارت اربعین سیدالشهدا-که همه عالم به فدایش-گذاشتند.   در زیر سایه ی تو خدایی شدن خوش است دلتنگ آسمان رهایی شدن خوش است از دوری تو زار زدن کار من شده ست با یک نگاه کرب و بلایی […]

به یاد شهید علی تمیمی

و همسر و دختر خردسال محمد عفراوی عزیز

که جانشان را پای زیارت اربعین سیدالشهدا-که همه عالم به فدایش-گذاشتند.

 

در زیر سایه ی تو خدایی شدن خوش است

دلتنگ آسمان رهایی شدن خوش است

از دوری تو زار زدن کار من شده ست

با یک نگاه کرب و بلایی شدن خوش است

زل میزنم به عکس ضریح تو روز و شب

این گونه در فراق،هوایی شدن خوش است

خون دادن است مقصد سیر و سلوک ما

راهی به سوی مقصد غایی شدن خوش است

سر مانده است روی تنم تا جدا شود

پای وصال یار فدایی شدن خوش است….

 

شاعر: سید علی رضا شفیعی

 

پی نوشت:

https://www.oruj.ir/wp-content/uploads/2013/06/unnamed-file.jpg

 

علی تمیمی یکی از جوانان مومن اهوازی بود که سال گذشته در مسیر زیارت اربعین حسینی بر اثر سانحه ی تصادف جان سپرد. وی سالها در مناطق عملیاتی جنوب و هیات های مذهبی شهر اهواز به خادمی اهل بیت عصمت و طهارت مشغول بود و سرانجام مزد این نوکری را با درگذشتی شهادت گونه در راه مولایش دریافت کرد.

 

http://ghobe.ir/wp-content/uploads/2014/12/IMG_0705.jpg

 

***********

 

http://www.oruj.ir/media/image/1392/03/web%20log/2/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20(5).jpg

 

امسال هم باز دست تقدیر دو مسافر دیگر این مسیر عاشقی را به آسمان برد و همسر جوان و دختر خردسال برادر عزیزمان آقای محمد عفراوی در نزدیکی الاماره عراق بر اثر حادثه ی رانندگی جان باختند. محمد عفراوی که طلبه حوزه ی علمیه اهواز می باشد از هنرمندان و فعالین فرهنگی خوزستان بوده و با مجموعه های فرهنگی هنری این استان همکاری می کنند.

گفتنی است همسر ایشان مرحوم زهرا سادات هاشمی در حالی که ۲۰ سال بیشتر نداشتند با وجود داشتن یک فرزند ۲ ساله به نام (ریحانه) مربی قرآن بود و در فعالیت های فرهنگی مذهبی شهر خود حضور فعال داشتند.

متاسفانه خود آقای عفراوی هم در این حادثه به شدت آسیب دیده اند و هم اکنون در بیمارستان اهواز بستری می باشند. لازم به ذکر است به دلیل وضعیت جسمی این جانباز مسیر کربلا هنوز خبر درگذشت همسر و فرزند وی به او اطلاع داده نشده و از عموم دوستداران خاندان اهل بیت (ع) درخواست دعای سلامتی و صبر برای ایشان را داریم.