سبک زندگی ایرانی اسلامی محور طرح فرهنگی “هنر زندگی” در خوزستان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح فرهنگی "هنر زندگی" با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری در حال برگزاری است.

به گزارش عروج؛ مجید منادی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه روند انجام این طرح فرهنگی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در حال برگزاری است اظهارکرد: این طرح مبتنی بر آموزش، شناسایی، توانمندسازی و فعال سازی علاقمندان به ویژه جوانان دارای انگیزه و برخوردار از زمینه‌های لازم برای آموزش در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی با ابزارهای مختلف مورد تهاجم دشمنان و رسانه‌های معاند قرار گرفته است افزود: با برنامه‌ریزی هدفمند در تلاش هستیم که بتوانیم با اجرایی شدن این طرح، قشرهای مختلف به‌ویژه جوانان را در مقابل تهاجم‌های دشمن آگاه‌تر کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه‌داد: پیش از این نیز رویداد ملی زندگی با محوریت خوزستان در سطح کشور برگزار شد؛ بنابراین طرح فرهنگی “هنر زندگی” از زیر شاخه‌های رویداد ملی زندگی است که اساسا به موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌پردازد.

به گفته منادی، یکی ازاولویت‌های معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اجرای مطلوب این طرح در جامعه است.

وی تصریح‌کرد: در فاز اول طرح هنر زندگی ۱۰تا ۱۲ شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفته و سلسله همایش‌های شهرستانی آن نیز با موضوع سبک زندگی شروع شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان‌کرد: فاز بعدی این طرح شامل سایر شهرستان‌های استان خواهد بود.

منادی با اشاره به نحوه اجرای طرح ادامه‌داد: شهرستان‌های متقاضی این طرح با محوریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر برگزاری همایش می‌توانند از ظرفیت اساتید برجسته، محقق و پژوهشگر در زمینه تولید محتوا با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح فرهنگی “هنر زندگی” در شهرستان شوشتر و باوی که دو شهرستان فعال هستند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای جانبی این طرح فرهنگی با موضوع توانمندسازی افراد در فضای سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم.