سامانه جدید بارشی از یکشنبه آینده وارد خوزستان می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه ۲۳ بهمن وارد خوزستان می شود و رگبار، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط را به همراه دارد.

به گزارش عروج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: طی امروز و فردا احتمال بارش پراکنده در مناطق شمال شرق و شرق، و احتمال بارش برف پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد.

وی گفت: سامانه بارشی از روز یکشنبه سبب رگبار و رعد وبرق در مناطق شمال و شرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط خوزستان و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد؛ بارش در دیگر نقاط استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: پدیده غالب در دیگر نقاط خوزستان تا فردا مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود. تا فردا شنبه احتمال دمای صفر و منفی و یخ زدگی سطح زمین در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان پیش بینی می‌شود و سپس روند افزایش دما مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: شمال غرب خلیج فارس تا اواخر وقت امروز جمعه مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۱۷ و دزپارت با ۱.۹- درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۶.۱ و حداقل ۵.۷ درجه سانتیگراد گزارش شد.