سامانه بارشی جدید در راه خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواسط دوشنبه هفته جاری تا اواخر روز سه شنبه استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش عروج؛ محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی طی امروز احتمال بارش هایی پراکنده به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان وجود دارد.

وی افزود: تا روز دوشنبه پدیده غالب در بیشتر مناطق استان مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی خواهد بود که سبب کاهش دید افقی به ویژه در جاده های مواصلاتی خواهد شد و به علت پایداری هوا تا صبح دو شنبه تجمع آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان پیش بینی می شود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۱۹ و دهدز و ایذه با ۱.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۸.۳ و حداکثر ۱۸.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش ایستگاه باران سنج مال آقا باغملک با ۹۶ میلیمتر رکورددار بیشترین میزان بارندگی را در طول ۲ شبانه روز را ثبت کرد.

میزان بارش در این مدت در ایستگاه‌های باران سنج پل تنگ ۹۱، سراک ۷۸، تشان ۷۵، کلپیر ۶۵، پیازکار ۶۰، بیدروبه و سردشت زیدون ۵۵، شیوند ۵۳، دره بوری ۵۱، تاراز ۵۰، صیدون ۴۸، جایزان و سوسن ۴۶، قلعه تل ۴۳، چم خلف عیسی ۴۱، باغملک و میداود سفلی ۴۰، درونک زیدون ۳۸.۵، لیوس ۳۸، گرگر علیا ۳۶، ابوالفارس ۳۳ و شهیون ۳۲ میلیمتر ثبت شد.