سامانه بارشی از اواخر وقت امروز خوزستان را فرا می گیرد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تاثیر سامانه بارشی را از اواخر وقت امروز دوشنبه به تناوب تا اواخر روز جمعه به ویژه روزهای چهارشنبه تا جمعه نشان می‌دهد.

به گزارش عروج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری بیان‌کرد: سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق، وزش بادهای متوسط گاهی تند بادهای لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی و شرقی، بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

وی افزود: در این مدت با توجه به بالابودن ضرایب بالای ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش ها و تندبادهای لحظه‌ای به صورت نقطه‌ای نیز وجود دارد.

سبزه زاری ادامه‌داد: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۳۱.۱ و ایذه با ۷.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۳۱.۱ و حداقل ۱۳.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به عبور ۲ موج ناپایدار که اولین موج از اوایل سه شنبه تا اوایل چهارشنبه و دومین موج از اواسط چهارشنبه تا اواخر روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار می دهد هشدار سطح نارنجی صادر کرد که بالا بودن ضرایب ناپایداری باعث شکل گیری توده های همرفتی در این ایام به ویژه در بعدازظهر خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه این وضعیت جوی در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی و ارتفاعات و در بقیه نقاط به صورت رگبار نقطه ای باعث رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.