زمان ماندگاری زائران در مرز شلمچه به ۱۰ دقیقه کاهش یافت

مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: با تمهیدات صورت گرفته، مدت زمان ماندگاری زائران ایرانی از درب ورودی پایانه تا انتهای خروج به سمت عراق، ۱۰ دقیقه شده است‌.

به گزارش عروج، سید امید احمد پور در جمع خبرنگاران در محل پایانه مرزی شلمچه با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی در این پایانه اظهار داشت: سایه‌بان درب خروجی مسافربری با اعتبار ۳۵میلیارد ریال، احداث سایه‌بان‌های موقت، افزایش ۵۰ درصدی سرویس بهداشتی به تعداد ۴۸ چشمه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: ترانس و لامپ‌های قوی برای روشنایی، تهیه تجهیزات لازم برای صدور پاسپورت و تسریع در امر تردد و ۲ اتاق جهت درب ورودی گمرک برای پایش مسافرین ایجاد شده است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه تصریح کرد: همچنین لاین‌بندی و گیت‌بندی جدیدی برای‌ هدایت و تردد به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

احمد‌پور با اشاره به دمای بالای هوا گفت: برای کاهش دما در مسیر تردد و زیر سایه‌بان‌ها سیستم مه‌پاشی ایجاد شده که ظهر و موقع تردد مسافران فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: برای استراحت رانندگان نیز ۸ کانکس تدارک دیده شده که رانندگان اتوبوس ها بتوانند جهت استراحت به آنجا مراجعه کرده و خودروی خود را نیز در محل بارانداز پایانه پارک کنند.

مدیر پایانه مرزی شلمچه افزود: برای خودروهای سواری و شخصی نیز پارکینگی به وسعت ۹۰ هکتار در کیلومتر ۵ قبل از پایانه در نظر گرفته شده و مشکلی در خصوص پارک خودرو‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ورود به پایانه تا خروج برای اتباع خارجی کمی مشکل خروج داریم، عنوان کرد: با تمهیدات صورت گرفته، مدت زمان ماندگاری زوار ایرانی از درب ورودی پایانه تا انتهای خروج به سمت عراق، ۱۰ دقیقه شده است.

احمدپور بیان داشت: اتباع به دو بخش تقسیم شدند. آنهایی که از کشورهای دیگر وارد شده و فقط عبور می‌کنند از مرز چذابه خواهند رفت اما اتباع خارجی مقیم ایران از مرز شلمچه عبور خواهند کرد.

مدیر پایانه مرزی شلمچه با اعلام ممنوعیت توقف در مسیر نزدیک به پایانه تاکید کرد: ۲۰ دستگاه جرثقیل سیار در مسیر منتهی به پایانه قرار داده شده تا  خودروهای رها شده را به پارکینگ منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: سایبان های موقت و دائم پایانه حدود ۵ هزار متر مربع افزایش یافته که در نوع خود بی نظیر است.