روایتی از دیدار جمعی از مردم خوزستان و کرمان با رهبر انقلاب

صبح روز جمعه دوم دی ماه ۱۴۰۲ همراه با تعدادی از خبرنگاران و هنرمندان خوزستانی از ۳ نسل مختلف با یک دستگاه اتوبوس جهت دیدار رهبر انقلاب راهی شهر تهران شدیم. اقشار مختلفی از مردم خوزستان با حدود ۲۰ اتوبوس در این سفر با ما همراه بودند.

به گزارش عروج، خرابی اتوبوس و معطل شدن‌های طولانی باعث شد بعد از حدود ۲۰ ساعت وارد مسجد محل اسکان در شهر تهران بشیم. مسجدی که کیپ تا کیپ پر بود از خوزستانی های مشتاق دیدار رهبر انقلاب و جای سوزن انداختن نداشت‌.

کمتر از دو ساعت استراحت کردیم و پس از خواندن نماز صبح به سمت خیابان فلسطین رفتیم. جایی که بیت رهبر انقلاب در آنجا قرار داشت. وارد صف بازرسی ورود به بیت شدیم. هوا سرد و تاریک بود ، اما دل هایمان گرم بود به روشن شدن دیدگانمان به روی حضرت ماه. و این امید تمام مشقت و سرمای ایستادن در این صف طولانی را آسان میکرد‌.

برخی از سر ذوق گه گاه شروع به مداحی و خواندن سرود میکردند. نگاه که می کردی قومیت های مختلف خوزستانی با پوشش های مخصوص خود را در میانه صف میدیدی.

۳ ساعتی زمان برد تا از صفوف متراکم جمعیت و گیت های بازرسی عبور کردیم و راس ساعت ۱۰ وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدیم. به محض ورود ما جمعیت در حال برخاستن بود. چشم انداختیم و دیدیم که رهبر انقلاب وارد حسینیه می شوند.

جمعیت یکپارچه شروع به شعار دادن کردند و رهبری برای آنان دست تکان می داد. چند نفری همزمان شروع به شعرخوانی و نقالی نمودند و ناگهان جمعیت همگی با هم شروع به سر دادن شعار کردند(این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده).

آیاتی از قرآن قرائت شد و لحظاتی بعد حاج صادق آهنگران شروع به خواندن شعری به یاد حاج قاسم کرد و لحظاتی نگذشت که اشک ها جاری گشت و داغ دل‌ها تازه شد به یاد آن سرباز وطن.

فضای داخلی حسینیه امام خمینی(ره) را که نگاه می‌کردیم ، بیش از هر چیز سادگی این حسینیه توجه ما را جلب می‌کرد. شاید بتوان این مکان را یکی از تاثیر گذار ترین نقاط جهان دانست. نقطه ای که محل توجه و تاثیر بسیاری از مناسبات جهان بین الملل است.

از فضاسازی ویژه این دیدار میتوان به تابلو نقاشی زیبای حاج قاسم سلیمانی در جایگاه پیش روی حاضرین اشاره کرد. همچنین در سمت چپ و راست جایگاه دو طرح همانند یکی از شهدای شاخص انقلاب اسلامی ایران و دیگری شهدای برجسته جهان اسلام همچون شیخ احمد یاسین ، سید عباس موسوی ، ابومهدی المهندس ، سید حسین بدرالدین حوثی ، ادواردو آنیلی و غیره قرار داشت.

دیگر اثر هنری که بر دیوار طبقه بالای حسینیه دیده میشد ، طرحی ترکیبی از مراحل مهم‌ زندگی حاج قاسم به هنر و ذوق بچه های آب و آئینه شامل؛ حسینیه خانوادگی او در شهر کرمان ، دوران فرماندهی ایشان در زمان دفاع مقدس ، مبارزه او با اشرار شرق کشور ، دفاع از حرم و یاری مردم سیل زده خوزستان بود.

پس از پایان مداحی حاج صادق آهنگران رهبر انقلاب سخنان خود را آغاز نمودند. ایشان در چند بخش به مسئله جنگ غزه و جنایات اسرائیل ، اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و همچنین جایگاه مردم استان خوزستان و کرمان پرداختند که در ادامه می توانید سخنان ایشان پیرامون استان خوزستان را به نقل از سایت نشر آثار ایشان دنبال کنید.

رهبر انقلاب از ضرورت آگاهی نسل جوان خوزستان نسبت به افتخارات تاریخی ملت ایران گفتند‌. افتخاراتی همچون پرچمداری مقاومت ملت در برابر بیگانگان در بیش از یک قرن اخیر از سوی مردم خوزستان ، ایستادگی در برابر هجوم انگلیسی ها در رویداد جهاد عشایر عرب خوزستان و همچنین نقش فعال آنان در ملی کردن صنعت نفت.

رهبری در ادامه به سینه سپر کردن تمام اقوام عرب ، غیر عرب ، لر و بختیاری خوزستان در مقابل تهاجم رژیم بعث برای دفاع از خاک ایران پرداختند و به محاسبه غلط صدام نسبت به همراهی عشایر عرب خوزستان در تجاوز به خاک ایران اشاره کردند.

اما بخش زیبای سخنان رهبری درباره خوزستان اشاره به ریخته شدن خون پاک بهترین جوانان تمام استان‌های کشور در خاک پاک خوزستان بود. ایشان خوزستان را نماد همدلی و همبستگی همه‌ی ملت در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران دانستند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند که جوانان خوزستانی و کرمانی باید به خصوصیات مردم خود افتخار کنند. خصوصیاتی همچون نخبه پروری ، نجابت اخلاقی ، سلامت فکری ، ایمان صادقانه و پیشگامی در پیوستن به نهضت اسلامی. که این ویژگی ها زمینه بروز شخصیت های بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج علی هاشمی را فراهم کرده است.این وظیفه ما است که از این میراث نسلی و تاریخی برای جبران عقب ماندگی های موجود ، ساختن ایران و اثبات توانایی اسلام در اداره کشور استفاده کنیم.

پ‌ن یک: از دیگر نکات این دیدار، حضور برخی چهره های استان خوزستان در ردیف اول جایگاه مسئولین استان همچون؛ حجت الاسلام موسوی فرد ، آیت الله کعبی ، حسینی محراب ، جعفر چگنی ، سردار شاهوار ، حجت الاسلام خسروپناه و محمد مخبر اشاره کرد.

پ‌ن دو: به عنوان نگارنده گزارش این دیدار ، تجربه شخصی که از درک حضور رهبر انقلاب داشتم این بود که دیدن ایشان از نزدیک به هیچ عنوان قابل مقایسه با دنبال کردن تصاویر و فیلم های رهبری نیست. موضوعی که البته قابل شرح نیست و فقط باید آن را تجربه کرد.

پ‌ن سه: در پایان میتوان گفت با اینکه این دیدار بیش از مردم خوزستان متعلق به اهالی کرمان بود و جمعیتی بیشتری از استان کرمان نسبت به خوزستانی ها در حسینیه امام خمینی (ره) حضور داشتند ، سهم استان خوزستان چه در بخش سرود گروه زهرائیون و مداحی حاج صادق آهنگران و چه فضاسازی محیط داخلی حسینیه سنگین تر بود. حتی به روشنی رهبر انقلاب، زمان بیشتری از سخنرانی خود را به استان خوزستان اختصاص داد.