مجری طرح درآمدهای پایدار شهرداری اهواز:

روانشناسی، نیاز سنجی و ساده سازی فرآیند سرمایه گذاری از راه های اساسی افرایش مشارکت است

مجری طرح درآمدهای پایدار شهرداری اهواز گفت: متقاعد کردن سرمایه گذار کار سختی نیست؛ با حذف پیچیدگی های غیرضروری و ساده سازی فرایند جذب مشارکت، می توان سرمایه گذاری ها را افزایش داد.

به گزارش عروج، کامله حمیداوی محمدپور روز پنجشنبه ۲۰ آبان در حاشیه نشست تخصصی نخبگان، متخصصان و کارشناسان شهری با موضوع اقتصاد و درآمدهای پایدار شهری که با حضور متخصصین این حوزه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و عموم مردم در صحن شورا برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری منابع درآمدی تعریف شده ای دارد که در قالب ٧ لایه درآمدی توزیع می شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات کنونی درشهرداری؛پرداختن ویژه به بحث مشارکت ها است.

وی افزود: مشارکت به دو بخش خرد و کلان تقسیم می‌شود.

مجری طرح درآمدهای پایدار با اشاره به مشارکت های خرد گفت: مردم با پرداختن عوارض نوسازی و کسب و پیشه و …در امر توسعه شهری شرکت کرده و در بخش مشارکت کلان این سرمایه گذاران هستند که سرمایه خود را به شهر می آورند.

وی تاکید داشت که از نظر درآمدی، شهرداری ها نیاز اساسی به این نوع سرمایه گذاری‌ها برای مدیریت، توسعه و رشد شهری دارند. 

مجری طرح درآمد های پایدار شهرداری اهواز با اشاره به محرک های سرمایه گذاری، تصریح کرد: افراد مختلف تفکرهای متفاوتی دارند و شهر نیازمند محرک های خاص برای تجمیع این تفکرات است؛ بخصوص که شهر اهواز سابقه فرهنگی خوبی دارد و می‌تواند با استفاده از محرک های مناسب در حوزه سرمایه گذاری،سرمایه مناسبی را جذب کند.

حمیداوی بیان کرد: باید گفتگوی با سرمایه‌گذار را جدی گرفت و محرک ذهنی سرمایه گذار را پیدا نمود.شخصا اعتقاد دارم متقاعد کردن سرمایه گذار امری ممکن است چرا که سرمایه گذار یکی از اولویت هایش شناخت موضوع سرمایه گذاری ،سهولت اجرایی و دوری از پیچیدگیهای بیهوده است.

وی اذعان کرد: تاکنون بسیاری از صاحبان سرمایه علاقه مند به سرمایه گذاری بودند اما بروکراسی بی هدف و در نتیجه مکاتبات و نامه نگاری های زیاد و غیرمفید به برون رفت سرمایه و صاحبان سرمایه منتهی شد.

مجری طرح درآمد های پایدار شهرداری اهواز افزود: با اصلاح فرایندها و بررسی و حذف پروسه‌های بیهوده و دست و پاگیر به همراه استفاده از دانش تخصصی در هر حوزه، می توان نیازهای متفاوت بخشها و حوزه‌ها را سنجید و موانع مشارکت را برطرف کرد.