دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی به دهیاری‌ها ابلاغ شد

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری:دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی به دهیاری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش عروج، مرتضی باوی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان و دبیر کمیته هماهنگی امور دهیاری‌ها ستاد دائمی خدمات سفر استان در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: ضمن اعلام آمادگی کلیه بخشداری‌ها ،روستاها و دهیاری‌ها در استقبال از میهمانان نوروزی، از ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی در دهیاری‌ها و اجرای پویش ( دهیار میزبان مهمانان نوروزی ) ، ( طرح دهیار راهنمای میهمان ) ، طرح ( دهیار میزبان ) ، ( طرح همیار پلیس ) و ( طرح دهیار بلد محلی ) در کلیه دهیاریهای استان به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به هموطنان و میهمانان نوروزی خبر داد .

باوی در تشریح طرحهای فوق افزود : طرح ” دهیار راهنمای میهمان ” : که در این طرح با نصب بنر در ورودی روستا با مضمون معرفی روستا و مشخصات دهیار با شماره تماس در جهت راهنمایی و امداد اضطراری به مسافران نوروزی است.
” طرح دهیار میزبان ” : در این طرح با استفاده از ظرفیت مواکب اربعین نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قالب سیاه چادر و مضیف در اوقات بعد از افطار به منظور پذیرایی و استراحت کوتاه مسافران و رانندگان اجرا خواهد شد همچنین تمام حسینیه ها و مساجد جهت اسکان موقت و استراحت میهمانان در روستاها آماده پذیرایی می‌باشند .

” طرح دهیار همیار پلیس ” : این طرح با همکاری دهیاران واقع در مسیرهای اصلی و دارای ماشین آلات با استقرار ماشین‌های خدماتی و نصب چراغ گردان با جلیقه‌های آبی رنگ و با هماهنگی راهداری و پلیس راه استان در ورودی روستاها به منظور راهنمایی رانندگان و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اجرا خواهد شد .

” طرح دهیار بلد محلی ” : با وجود ۲۶۸ نقطه گردشگری در استان این طرح در روستاهای گردشگری جهت راهنمایی و مدیریت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم گردی روستا و ثبت روستاهای مذکور در سامانه گردش یار به اجرا در خواهد آمد.

باوی اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب دستورالعمل مدیریت خدمات سفر به کلیه بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان ابلاغ گردیده و طبق جدول زمانبندی شده ،کارشناسان این اداره کل در قالب تیم‌های نظارتی کلیه اقدامات صورت گرفته را ارزیابی خواهند کرد . همچنین به دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت ، طرح تلاوت نور در ۳۰ روستا و ۳۰ شهرستان به مدت ۳۰ شب با حضور اهالی محترم روستا و میهمانان نوروزی و قاریان برتر استانی و شهرستانی در سراسر استان به اجرا در خواهد آمد.