دریافت وجه در مدارس دولتی خوزستان به هر بهانه‌ای تخلف است

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان دریافت هرگونه وجه به بهانه تحویل کارنامه و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی را تخلف و ممنوع اعلام کرد.

به گزارش عروج، مسعود حمیدی نژاد در گفتگو با خبر خوزستان درخصوص دریافت وجه از دانش آموزان هنگام تحویل کارنامه و هنگام ثبت نام در مدارس دولتی گفت: همه مدیران و معلم‌های مدارس دولتی نسبت به ممنوعیت دریافت وجه آگاهی دارند، ولی در برخی مواقع به دلیل مشکلات و هزینه‌های مدارس نظیر؛ پرداخت قبوض آب، برق، گاز و سایر هزینه‌های جانبی، تصور می‌کنند که به دلایل یاد شده می‌توانند از دانش آموزان و والدین آن‌ها مبالغی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دریافت وجه به هر مبلغ و به هر بهانه‌ای در مدارس دولتی ممنوع است، افزود: اگر والدین یا دانش آموزان چنین تخلفی از سوی مدیر مدرسه مشاهده کردند، با مراجعه به سامانه بازرسی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مراجعه کرده و نسبت به ثبت و گزارش شکایت اقدام کند.

حمیدی نژاد ادامه داد: بخشنامه‌های مربوط به تخلف بودن وجه از دانش آموزان و والدین به مدیران ابلاغ شده و بازرسان اداره آموزش و پرورش خوزستان تخلف‌های مدیران مدارس را رصد و پیگیری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: درصورتیکه مدیران تخلف داشته باشند و اثبات شود، حتما برخورد‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.