خورشید می تابد برای همیشه ….

پیامبر اسلام در حجهالوداع، علی بن ابی طالب را «ولی» پس از خود اعلام کرد غروب شد و خورشید هم خودش را از دید چشمان همه قایم کرد ، نمی دانم از ترس یا از شجاعتش بود اما میدانم کسی به جز خالقش قدرت آن را ندارد که بتواند با آن وارد  جنگ شود  اما […]

پیامبر اسلام در حجهالوداع، علی بن ابی طالب را «ولی» پس از خود اعلام کرد

غروب شد و خورشید هم خودش را از دید چشمان همه قایم کرد ، نمی دانم از ترس یا از شجاعتش بود اما میدانم کسی به جز خالقش قدرت آن را ندارد که بتواند با آن وارد  جنگ شود  اما میدانم آدم های نادان زیاد است و  فردا خورشید بالا نیامد و دنیا را تاریکی فرو گرفت  و مدتی مردم خواستند به این تاریکی عادت کنند اما زندگی آنها با مشکل مواجه شد در خیلی از مصارف و خیلی از کار های روزمره ی خود دچار مشکل شدند چون نوری وجود نداشت ….

خیلی از مردم دنبال راهی بودند و فهمیدند باید دنیال خورشید باشند چون در زمانی که بود آن را نشناختند و بعد از مدتی که از بی خورشیدی خسته شدند به دنبال آن رفتند و خورشید را از پشت کوه های سخت بیرون آوردند و باز هم خیلی ها از مردم نتوانستند خورشید را خوب بشناسند و هر کس به فکر زندگی و منافع خودش بود به جز گروهی از مردم که با قلب خودشان به ان ایمان آوردند…

در عید قربان خیلی ها میخواهند اسماعیلشان را ذبح کنند اما فقط به فکر ذبح گوسفند می افتند و فراموش میکنند ذبح اصلی ، ذبح نفس است .

اما من میخواهم این را بگویم که بین عید قربان تا عید غدیر فقط یک نکته وجود دارد و اگر این نکته را همه ی ما (( چه سنی و چه شیعه )) درک کنیم مشکلمان حل خواهد شد..

 آن نکته این است ابتدا باید همانند حضرت ابراهیم در روز عید قربان نفس خودمان را ذبح کنیم و بعد از آن می توانیم غدیر را با تمام وجود و  از اعماق قلبمان درک کنیم…

میدانیم که جبرئیل در همان روز به پیامبر خدا اینگونه میگوید ::

«ای پیامبر! آن چه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده [به مردم] برسان. اگر این کار را نکنی، رسالت الهی را به انجام نرسانده‌ای و خداوند از مردم نگاهت خواهد داشت.»

این موضوع انقدر اهمیت دارد که جبرئیل امین اینگونه  بهترین خلق خدا را تهدید میکند..

بله در این زمان بود که بعضی ها در یک سقیفه ای نشسته بودند و میخواستند ولی را مشخص کنند

اما همان کسانی که دم از اسلام و خدا میدند و همه ی آنها اهل نماز و عبادات مخصوصه بودند نمی دانستند که خداوند در آیه ۷ سوره ی رعد میفرماید :

﴿وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیَهٌ مِنْ رَبِّهِ ۗ إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ﴾(سورهٔ رعد-آیهٔ ۷)
 

همانا تو بیم دهنده‏ اى و براى هر قومى هدایت‏گرى است.

اما جالب است که از منظر::

* سنی

طبری از ابن عباس در تفسیر خود ذیل این آیه، این گونه نقل کرده است: هنگامى که آیه "انما انت منذر و لکل قوم هاد" نازل شد، پیامبر دست خود را بر سینه گذاشت و فرمود: من منذرم و براى هر قومى هادى است. آن گاه اشاره به شانه على نمود و فرمود: تنها به واسطه تو است که هدایت شوندگان، بعد از من هدایت مى‏گردند.همچنین این روایت در منابع شیعی همچون مجمع البیان ذکر شده است.

* شیعی

علامه طباطبایی در ذیل آیه در تفسیر المیزان اینگونه نظر خود را بیان می کند: از این آیه شریفه بر می آید که زمین هیچ وقت از هدایت‏ گری که مردم را بسوی حق هدایت کند خالی نمی‏شود، یا باید پیغمبری باشد و یا هادی دیگری که به امر خدا هدایت کند.

 

 

بله این واقعیت در عصر ما هم وجود دارد …

عصری که هر اتفاقش دارد ما را به ظهور منجی عالم بشیریت نزدیک میکند..

در این زمانه ی ما هم خیلی ها هستند که دوست دارند خورشید برای همیشه پشت کوه بماند و هیچ گاه از آنجا بیرون نیاید تا شاید بتوانند با نور مصنوعی خودشان محیط را روشن نگه دارند ..

اما میدانند کسانی هستند از جمله امام خامنه ای و سید حسن نصرالله و دیگر بزرگانی که اجازه نمی دهند که این خورشید پشت کوه بماند و کمک میکنند با رهبر خودشان تا همیشه مردم جهان از نور خورشید استفاده ی کامل رو ببرند..

درست است ، کسانی هستند: چه از دشمنان قسم خورده ی ما و چه دشمنان داخلی که خودشان را با چهره ی ساده نشان میدهند اما در واقعیت چهره ی مخالف دارند و هم فکر با دشمنان قسم خورده ی ما که هدفشان نابودی اسلام و انسانیت است ..

میخواهم بگویم که بدانیم در غدیر چه عهدی بستند و بعد از اندک مدتی همان یاران جان بر کف پیغمبر در محلی به نام سقیفه درگیر این شدند که چه کسی خلیفه ی مسلمانان شود و برای مدتی خورشید را در پشت کوه نگه داشتند و ضرر اصلی و گمراهی اصلی از آن زمان آغاز شد …

اما ما جوانان این نسل دیگر نمی گذاریم که غدیر فراموش شود و نور  اماممان و نایبشان (( امام خامنه ای)) خاموش شود …

 

سید ابوالفضل منصور